آموزش و تحصیل

جراحی بینی و محدودیت آن برای افراد دیابتی

انجام پروسه عمل بینی و یا عمل بینی ترمیمی در افراد مبتلا به بیماری زمینه ای دیابت محدودیت و عوارضی را به همراه خواهد داشت ، که این موضوع سبب عدم انجام جراحی بینی در این دسته از افراد نخواهد شد. بلکه با قرار گرفتن تحت نظر بهترین جراح بینی ، زیبا جویان می توانند با خیالی آسوده عمل زیبایی بینی را نیز انجام دهند. از جمله بزرگترین خطراتی که به هنگام جراحی این دسته از افراد را تحدید می کند ، میزان قند خون بالای آن ها بوده که روند بهبودی را نیز دچار اختلال می کند. در واقع اگر فرد تحت عمل جراحی بینی و به دیابت مبتلا باشد ، در پروسه بهبودی محل برش و زخم ها دچار مشکل خواهد شد. همچنین باید بدانید که ماده بیهوشی بکار گرفته شده در این تکنیک عمل زیبایی ، در اتاق عمل اثرات مخرب و خطرناکی را با خود به همراه خواهد داشت.

 

عمل بینی ترمیمی و دیابت

بهتر است بدانید که پروسه جراحی بینی ترمیمی در افراد دیابتی همانند شرایط جراحی بینی معمولی اما با حسایت های بالا بوده ، زیرا در این مواقع و در جراحی گذشته ساختار بینی فرد به طور کامل تغییر کرده و لازم است تا تغییرات دیگری نیز در آن ایجاد شود. به همین منظور بهتر است در ابتدا با توجه به شرایط حساس میزان قند خون به بهترین جراح بینی مراجعه کنید ، تا نیاز تان به انجام عمل بینی ترمیمی کاهش یابد.

تاثیرات عمل بینی بر روی سطح قند خون بیمار

بهتر است بدانید که وارد شدن هرگونه استرس به بدن بیمار سبب افزایش قند خون آن ها خواهد شد ، در واقع استرس در افزایش و تولید گلوگز تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین جراحی بینی ترمیمی و یا عمل بینی سبب ایجاد فشار روحی و جسمی بر روی زیبا جویان شده که بر روی قند خون این افراد تاثیر می گذارد. به طور طبیعی و با وارد شدن استرس به افراد بعد از رسیدن به آرامش سطح قند خون تغییر کرده و به حالت نرمال باز می گردد ، در صورتی که افراد مبتلا به دیابت در صورت قرار گرفتن تحت عمل بینی و استرس ناشی از آن همراه با تولید گلوکز ، بعد از رسیدن به آرامش گلوگز تولید شده در بدن آن ها جذب نشده و سبب افزایش قند خون در آن ها نیز می شود.

اقدامات مراقبتی افراد دیابتی قبل از عمل بینی

از جمله مهم ترین اقداماتی که زیبا جویان باید به آن توجه کافی داشته باشند ، کنترل میزان قند خون قبل از عمل بینی می باشد ، که با رعایت دستور العمل های پزشکی ماهر و با تجربه ، می توان برای کنترل قند خون نیز اقدام کرد. در زمان جراحی بینی بهترین جراح بینی دکتر جاودانی ، مرتبا قند خون بیمار مبتلا به دیابت را چک کرده و متخصص بیهوشی از موادی استفاده می کند که تداخلی با قند خون بیمار نداشته باشد.

بهبودی زخم ها بعد از جراحی در افراد دیابتی چگونه است؟

سرعت بهبودی زخم ها بعد از جراحی بینی از جمله مشکلات بزرگ افراد مبتلا به قند خون بعد از عمل بینی ترمیمی و یا جراحی رینوپلاستی نیز می باشد. البته این مشکل در افرادی که دیابت آن ها کنترل شده است کمتر از افرادی که دیابت خود را کنترل نکرده اند مشاهده می شود.

مراقبت از میزان قند خون قبل از عمل بینی باشید

کنترل سطح قند خون به صورت روزانه و مرتب قبل از عمل بینی یک اقدام ضروری می باشد. به طور کلی این دسته از افراد باید از دارو های توصیه شده توسط پزشک ماهر و حاذق را برای کنترل قند خون بکارگیرند و با پیروی از یک برنامه غذایی مناسب ، مقدار قند خون دریافتی را کنترل کنند. معمولا بهترین جراح بینی قبل از آغاز عمل بینی ترمیمی و یا جراحی زیبایی بینی ، توصیه می کند تاییدیه نهایی را جهت انجام عمل رینوپلاستی ، از پزشکی که افراد تحت درمان دیابت توسط او می باشند را دریافت کنند.

دیابت و اختلالات دارویی آن

شاید تصور کنید که تنها محدودیت افراد مبتلا به دیابت عدم بهبودی و یا افزایش زمان بهبودی زخم ها می باشد ، اما بهتر است بدانید که این افراد با تداخلات دارویی کنترل قند خون نیز رو به رو هستند. بسیاری از بیماران با مصرف داروهای بیهوشی یا داروهای خاص در زمان جراحی دچار واکنش و افزایش قند خون می شوند ، که از لحاظ پزشکی یک نوع محدودیت اساسی و مهم نیز می باشد. بنابراین در صورت ابتلا به دیابت بهتر است تحت نظر پزشکی با تجربه قرار بگیرید تا از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.

افزایش قند خون و کنترل آن بعد از عمل بینی

در صورتی که فرد به عنوان یک بیمار دیابتی شناخته می شود ، باید بعد از پایان جراحی بینی خود مراقبت هایی را که توسط پزشک توصیه شده است رعایت کند. این مراقبت ها می تواند دارو و یا یک رژیم غذایی باشد ، تا محل برش و زخم ها در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود یابند. همچنین توصیه می شود بیماران دیابتی تا حد ممکن آرامش خود را حفظ کنند ، تا استرس مانع از این پروسه بهبودی نشود.

کورتون و تاثیرات آن در افراد دیابتی بعد از جراحی بینی

از جمله تکنیک هایی که پزشک برای کاهش تورم و التهاب زیبا جویان بعد از عمل بینی ترمیمی بکار می گیرد ، تزریق کورتون می باشد. اما با حساسیت بالای میزان سطح قند خون در افراد دیابتی و تداخل احتمالی کورتون با قند خون بیماران ، بهتر است این دسته از افراد از تزریق و بکارگیری آن بپرهیزند.

نتیجه

در انتها باید بگوییم پروسه عمل بینی در این دسته از افراد خاص که مبتلا به دیابت می باشند ، دارای محدودیت بوده اما به معنی عدم جراحی قطعی در آن ها نمی باشد. با وجود حساسیت های بالای درمانی در افراد دیابتی ، در ابتدا به یک پزشک باتجربه جهت کنترل کردن میزان قند خون در یک بازه زمانی طولانی باید اقدام کرد ، و پس از آن و با رضایت پزشک از کنترل قند خون ، بیماران می توانند تحت نظر یک پزشک با تجربه تحت انواع جراحی عهای بینی از جمله ، بهترین جراح بینی و غیره را نیز انجام دهند و در دوره نقاهت مراقبت هایی را به منظور جلوگیری از تداخلات و افزایش روند بهبودی با دقت و حساسیت بالایی انجام دهند.

منبع : دکتر جاودانی

 

حمایت از سلامت روان با افزایش سن

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا