آموزش و تحصیل

چگونه از والدین خود قدردانی کنیم؟

برایشان هدیه بخرید:

مطمئناً می‌خواهید روز تولد آن‌ها، روز مادر یا روز پدر، کریسمس یا دیگر تعطیلاتی که خانواده شما جشن می‌گیرند را به خاطر بسپارید. همچنین خوب است که سالگرد آن‌ها را جشن بگیرید یا حتی یک کارت یا هدیه کوچک برای یک مناسبت برای آن‌ها در نظر بگیرید. برای قدردانی از والدین خود نیازی به دلیل نیست اما این‌ها فرصت‌های خوبی برای انجام این کار هستند.

به حرفشان گوش دهید:

بسیاری از ما والدینی داریم که دوست دارند نصیحت کنند. گاهی اوقات این چیزی نیست که واقعاً بخواهید بشنوید. اما شما می‌توانید با گوش دادن به آن‌ها قدردانی خود را نشان دهید. شما مجبور نیستید از توصیه‌های آن‌ها استفاده کنید و فقط کافیست گوش دهید. می‌توانید آن را در ذهن خود بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا این انتخاب برای شما مناسب است یا خیر.

آن‌ها را الگو قرار دهید:

همانطور که شما برخی از درس‌های زندگی را در زندگی خود آموخته‌اید آن‌ها نیز آموخته‌اند و به احتمال زیاد بیشتر از شما تجربه دارند. گوش دادن به صحبت آن‌ها در مورد درس‌هایی که آموخته‌اند می‌تواند به شما کمک کند از تجربه کردن همان تجربیاتی که به آن‌ها این درس‌ها را آموخته است اجتناب کنید. با الگو قرار دادن آن‌ها ازشان قدردانی کنید.

تمام کار‌هایی که برای شما انجام می‌دهند را درک کنید:

والدین شما نه تنها در کودکی از شما مراقبت می‌کردند بلکه ممکن است اکنون کار‌های زیادی را برای شما انجام دهند و فقط به خاطر عشقشان به شما باشد. آن‌ها ممکن است گاهی به شما پول بدهند، از خواهر و برادرتان نگهداری کنند، زمانی که بیمار هستید دارو بیاورند یا چیز‌های دیگر. درک اینکه اکنون که نوجوان هستید چه کاری برای شما انجام می‌دهند مهم است. به اشتراک گذاشتن اینکه از همه کار‌های آن‌ها قدردانی می‌کنید کار خوبی است.

چگونه مطمئن شویم که کودک به عینک نیاز دارد یا خیر؟

هر از گاهی از آن‌ها کمک بخواهید:

والدین دوست دارند به فرزندان خود کمک کنند. چه درخواست از آن‌ها برای کمک به شما در پروژه‌ای باشد یا در‌ایده پردازی برای چیزی بهشان حس خوبی می‌دهد. این نشان می‌دهد که شما به توانایی‌های آن‌ها اعتماد دارید.

با آن‌ها وقت بگذرانید:

به طور منظم با والدین خود وقت بگذرانید. وقتی جوان هستید سخت است اما تصمیمی که می‌گیرید هیچ وقت باعث پشیمانی شما نخواهد شد. حتی یک ساعت در بعد از ظهر یکی از روز‌ها در یک کافه و صحبت با آن‌ها می‌تواند مانند یک هدیه برای آن‌ها باشد. آن‌ها وقت خود را با شما ارزشمند می‌دانند.

 

منبع:

parenting.allwomenstalk.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا