آموزش و تحصیل

چگونه به کودکان بیاموزیم که از محیط زیست حفاظت کنند؟

اقدامات نسل‌های گذشته و نادیده گرفتن نگرانی‌های زیست‌محیطی ما را به نبرد با آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، آلودگی آب، دفع زباله و بسیاری موارد دیگر واداشته است. این مشکلات زیست محیطی هر انسان، ملت و حیوانی را در این سیاره تحت تأثیر قرار می‌دهد. کودکان باید اهمیت حفظ محیط زیست را درک کنند. اقداماتی که امروز انجام می‌دهند اقداماتی است که به آینده‌ای سالم و شاد منجر می‌شود. به کودک خود کمک کنید تا ذهنیت سبز و مهارت‌های سازگار با محیط زیست را شکل دهد که در طول زندگی خود ادامه خواهد داد. برخی از اقدامات ساده می‌توانند معجزه کنند. در ادامه برخی از کار‌هایی که کودکان می‌توانند برای حفاظت از محیط زیست انجام دهند آورده شده است:

 بازیافت:

آن‌ها می‌توانند کار‌های ساده‌ای مانند دسته‌بندی زباله‌ها را انجام دهند. بازیافت زباله تنها شکل بازیافت نیست. همچنین باید بازیافت لباس را به کودک خود آموزش دهید. لباس‌هایی را که استفاده نمی‌کنید به یک مؤسسه خیریه محلی یا مغازه دست دوم اهدا کنید.

 پیاده روی یا دوچرخه سواری:

اگر کودک شما دوچرخه سواری را بلد است به او اجازه دهید با آن به مدرسه یا خانه دوستش برود. هرچه زودتر عادت به پیاده روی و دوچرخه سواری را در خود ایجاد کنند در سنین بالا راحت‌تر به آن پایبند خواهند بود. پیاده روی و دوچرخه سواری علاوه بر اینکه برای محیط زیست مفید بوده برای سلامتی کودک شما نیز مفید است. فعالیت بدنی منظم مانند این به کودکان کمک می‌کند تا ماهیچه‌ها، مفاصل و استخوان‌های قوی بسازند و خطر چاقی را کاهش می‌دهد.

چگونه به کودکان بیاموزیم که از محیط زیست حفاظت کنند؟

 وقت خود را در طبیعت بگذرانید:

کودک خود را با تمام شگفتی‌های طبیعت با بیرون بردن آن‌ها آشنا کنید. یک سفر رفت و برگشت به کوهستان داشته باشید، به طور منظم به پارک بروید، از باغ گیاه‌شناسی دیدن کنید، به ماهیگیری بروید و در مسیر‌های پیاده روی و غیره قدم بزنید.

 صرفه‌جویی در مصرف برق را آموزش دهید:

به کودک خود بیاموزید که چگونه صرفه‌جویی در انرژی را تمرین کند. هنگام خروج از اتاق باید بدانند که چراغ باید خاموش باشد.

 مواد غذایی ارگانیک بخورید:

واردات مواد غذایی به محیط زیست داخلی آسیب می‌رساند. به همین دلیل است که هر زمان که می‌توانید از مواد غذایی وارداتی خودداری کنید. به فرزند خود نشان دهید که باید از مزارع محلی حمایت کند.

نتیجه‌گیری:

آموزش نحوه مراقبت و دوست داشتن محیط زیست به کودک تأثیر مثبت دیگری خواهد داشت. به آن‌ها می‌آموزد که چگونه به هر موجود زنده‌ای محبت کنند. به یاد داشته باشید که قدم‌های کوچک می‌توانند تغییرات بزرگی را به همراه داشته باشند. شما فقط باید به کودک خود یاد دهید که چگونه این مراحل را انجام دهد.

 

منبع:

greenerideal.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا