آموزش و تحصیل

چگونه هنگام بیمار بودن خانواده ما دچار آن نشویم؟

 تماس با فرد بیمار را محدود کنید:

در صورت امکان فردی را که بیمار است در اتاق خودش قرار دهید. همچنین باید از تماس با هر وسیله‌ای که فرد بیمار لمس می‌کند خودداری کنید. اعضای خانواده باید در پرهیز از استفاده از حوله‌ها، پارچه‌های دستشویی یا نوشیدنی از یک لیوان، فنجان یا نی مراقبت بیشتری داشته باشند. اگر فردی در خانواده شما مبتلا به کووید-۱۹ است قبل از دست زدن به لباس‌هایش از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد دستکش‌ها را در سطل زباله بریزید، سپس دست‌هایتان را تمیز کنید.

دست‌هایتان را بشویید:

هر زمان که با فرد بیمار در تماس بودید بهتر است دستان خود را بشویید. باید از دست زدن به چشم‌ها، بینی یا دهان خودداری کنید زیرا اگر این کار را با میکروب روی دست خود انجام دهید می‌توانید به ویروس مبتلا شوید.

 ماسک بزنید:

اگر در خانه با کسی هستید که در شرایط آب و هوایی قرار دارد باید هنگام تماس از ماسک استفاده کنید. اگر فردی که بیمار است ماسک بزند و دیگران در خانه از ماسک استفاده کنند مشکلی پیش نخواهد آمد. افراد مبتلا به کووید-۱۹ باید هنگام نزدیکی دیگران در خانه کاملاً از ماسک صورت استفاده کنند و مراقبان باید قبل از رفتن به همان اتاقی که مبتلا به کووید-۱۹ هستند ماسک بزنند.

 سطوح را مرتباً تمیز کنید:

ابتدا با آب و صابون و سپس با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، سطوح با لمس بالا و دستگیره در‌ها، کلید‌های چراغ، درب یخچال و غیره را تمیز کنید. در طول این فرآیند از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. با تمیز کردن میکروب‌ها را به طور فیزیکی حذف خواهید کرد در حالی که ضد عفونی کردن میکروب‌های باقی مانده را از بین می‌برد.

چگونه اعتماد به نفس کودکان را بالا ببریم؟

 فضا را تهویه کنید:

وقتی فردی که بیمار است عطسه، سرفه یا حتی بازدم می‌کند قطرات پر از میکروب هوا را پر می‌کند. اگر به ویروس‌های معلق در هوا فکر می‌کنید آن‌ها را از طریق تهویه خارج کنید یا آن‌ها را از طریق فیلتر کردن از هوا پاک کنید. دستگاه تهویه هوا را در اتاقی که فرد بیمار وقت خود را در آن سپری می‌کند قرار دهید.

 از دستگاه بخور استفاده کنید:

هوای خشک به این معنی است که مجاری بینی شما می‌تواند خشک شود و آن‌ها را در برابر ویروس‌ها حساس‌تر می‌کند. با راه‌اندازی دستگاه رطوبت ساز رطوبت خانه خود را افزایش خواهید داد. وقتی هوا مرطوب‌تر است قطرات تنفسی به این سرعت تبخیر نمی‌شوند.

 واکسن آنفولانزا بزنید:

دریافت واکسن آنفولانزا بهترین استراتژی برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا است. اگر فردی در خانه شما مبتلا به آنفولانزا است و شما هنوز واکسن خود را تزریق نکرده‌اید سریعاً جهت دریافت آن به داروخانه مراجعه کنید.

 به اندازه کافی بخوابید:

استراحت و هیدراته ماندن ممکن است از انتقال عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی جلوگیری نکند اما ممکن است به فرد امکان دهد سریع‌تر بهبود یابد.

نتیجه‌گیری:

اگر می‌خواهید از ابتلا به بیماری از فردی که در خانواده‌تان بیمار است جلوگیری کنید به موارد گفته شده در بالا توجه کنید.

 

منبع:

www.livestrong.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا