آموزش و تحصیل

کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند، کدامند؟

آیا می‌دانید کدام کشورها به واسطه تولد اقامت می‌دهند؟ در سال‌های اخیر والدین با سفر به کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند، در تلاش هستند که با دریافت ویزا یا اقامت موقت، فرزند خود را در کشور موردنظر به‌دنیا بیاورند. چون پس از تولد، بلافاصله یا بعد از مدت کوتاهی فرزند آن‌ها تبعه آن کشور محسوب می‌شود و می‌تواند از حقوق شهروندی و امتیازات مختلفی بهره‌مند شود. در این بین کشور کانادا و کشورهای آمریکایی باتوجه‌به امکانات رفاهی و  استانداردهای بالای زندگی، بیشترین میزان محبوبیت را برای دریافت اقامت از طریق تولد دارند.

در این مقاله شما را با کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند، آشنا خواهیم کرد. همچنین خواهیم گفت که هریک از این کشورها چه شرایطی برای اعطای اقامت دارند. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت حق خون و حق خاک برای دریافت اقامت از طریق تولد

به هر کودکی بعد از تولد، براساس دو قانون رایج حق خون و حق خاک، اقامت و تابعیت تعلق می‌گیرد. در کشورهایی که قانون حق خون رایج است، نوزادان تازه متولد شده، تابعیت را به‌واسطه تابعیت والدین دریافت می‌کنند. به‌عنوان مثال در کشوری مثل فرانسه، در صورتی نوزاد متولد شده تابعیت فرانسوی خواهد داشت که حداقل یکی از والدین تبعه کشور فرانسه باشد. در مقابل، قانون حق خاک فقط به محلی که کودک در آن به‌‌دنیا آمده است، توجه می‌کند. مثلا اگر فرزند شما در کانادا متولد شود ولی هم پدر و هم مادر تابعیت ایرانی داشته باشند، خللی برای اعطای تابعیت کانادایی به نوزاد تازه متولد شده به‌وجود نخواهد آمد. همچنین نیازی نیست که برای تولد فرزند، والدین از طریق روش‌های اقامتی، مثل ویزای سرمایه گذاری کانادا، اقامت این کشور را داشته باشند. فقط کافی است که برای تولد فرزندتان و دریافت تابعیت کانادایی برای او، ویزای توریستی کانادا تهیه کنید. در واقع کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند به مفهوم «حق خاک» پایبند هستند.

اقامت کانادا با تولد فرزند؛ براساس حق خاک

یکی از کشورهایی که با تولد فرزند در خاک کشور، به کودک متولد شده تابعیت می‌دهد، کانادا است. در این شرایط اعطای شهروندی براساس حق خاک است و دولت کانادا توجهی به تابعیت والدین ندارد. در نتیجه اگر شما به واسطه‌ ویزای استارتاپ کانادا یا ویزای توریستی در این کشور اقامت داشته باشید و در این مدت صاحب فرزندی شوید، به فرزندتان بدون نیاز به شرایط دیگری تابعیت داده می‌شود.

البته توجه داشته باشید که صدور پاسپورت و شهروندی از این طریق قوانین خاص و ویژه‌ای دارد و هزینه‌های آن تقریبا بالا است. برای مثال مادرانی که با ویزای توریستی به کانادا سفر می‌کنند و اقامت دائم این کشور را ندارند، برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان و خدمات مراقبتی درمانی، نمی‌توانند از پوشش بیمه استفاده کنند. در نتیجه باید هزینه‌های سنگینی برای تولد فرزند به بیمارستان پرداخت کنند. 

مزایای دریافت شهروندی از طریق تولد در کانادا

بدون شک مهم‌ترین مزیت اقامت کانادا از طریق تولد، اعطای تابعیت بدون قید و شرط است. در نتیجه این کودکان از مزایای اجتماعی و حق تحصیل رایگان برخوردار خواهند شد. همچنین فرد مزبور هیچ‌گونه محدودیتی برای ورود به کانادا و نیاز به دریافت ویزا ندارد.

به این نکته توجه داشته باشید که کانادا برنامه‌ای برای اقامت والدین از طریق تولد فرزند ندارد و آن‌ها برای ماندن در کنار فرزندشان باید از ویزاهای موقت یا برنامه‌های اقامتی مثل ویزای کاری کانادا استفاده کنند.

شیلی یکی از کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهد

یکی دیگر از کشورهایی که براساس حق خون، به نوزاد تازه متولد شده اقامت می‌دهد، کشور شیلی است. از مزایای دریافت تابعیت شیلی برای فرزندان می‌توان به امکانات پیشرفته این کشور در زمینه بهداشت و آموزش اشاره کرد. شیلی همچنین توانسته مقام ششم بهترین مقصد مسافرتی در جهان را دریافت کند. کودکانی که پاسپورت کشور شیلی را دارند، بدون دریافت ویزا می‌توانند به کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، ژاپن، کانادا، روسیه و بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنند.

آمریکا؛ مقصدی محبوب برای دریافت اقامت از طریق اقامت فرزند

براساس حق خون هر کودکی که در آمریکا به‌دنیا بیاید، اقامت و تابعیت این کشور به او داده می‌شود؛ بنابراین در این حالت دولت آمریکا به تابعیت والدین توجهی نخواهد داشت و فقط کشور محل تولد، برای اخذ اقامت و شهروندی تعیین کننده خواهد بود. همچنین افرادی که از طریق ویزای توریستی به آمریکا سفر کرده‌اند یا اقامت آمریکا را دارند، اگر در این مدت بچه‌دار شوند، به فرزند آن‌ها اقامت آمریکا تعلق خواهد گرفت.

دریافت اقامت با تولد فرزند در آلمان، براساس قانون خون

با تولد فرزند در آلمان، در صورتی‌ اقامت به کودک تعلق می‌گیرد که حداقل یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشد. همچنین افرادی که توانسته‌اند از روش‌های قانونی، اقامت آلمان را دریافت کنند، در صورتی‌که فرزند خود را در این کشور به‌دنیا بیاورند، برای کودک نیز بعد از مدت کوتاهی اجازه اقامت صادر می‌شود. 

صفر تا صد دریافت اقامت کانادا با موسسه ایران کانادا

در این مقاله با کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می‌دهند، آشنا شدیم. به هر کودک تازه متولد شده براساس دو روش رایج به نام حق خون یا حق خاک تابعیت داده می‌شود. یکی از روش‌های محبوب که بسیاری از والدین در سال‌های اخیر از طریق آن برای فرزندان خود اقامت دریافت می‌کنند، اقامت از طریق تولد است. برای دریافت اقامت از طریق تولد باید با شرایط و هزینه‌های آن به‌خوبی آشنا باشید. در نتیجه بهتر است که از تجربه و تخصص افراد حرفه‌ای استفاده کنید.

موسسه ایران کانادا با سال‌ها فعالیت در حوزه مهاجرت شرایط شما را بررسی کرده و بهترین روش برای مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس irancanada.cc مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن‌های 02126211120 یا 02126211130 تماس بگیرید.

 

اختلال اضطراب فراگیر را بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا