نوجوانی و کودکی

از کجا فرش بخریم؟ 12 بهترین فروشگاه خرید فرش (تهران و شهرهای بزرگ)

bestkid b

جایی که از آن فرش می خرید به اندازه خود فرش مهم است، زیرا یک فروشگاه معتبر و معروف بهتر می تواند نیازهای تان را برآورده کند. معمولا توصیه می شود جایی را پیدا کنید که از نیروی کار متخصص برای گرفتن سفارش و فروش به جای پیمان کاران و دلالان استفاده کند. حتی با تجربه بودن نصاب های فرش هم نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

پشم، الیاف مصنوعی ، ترکیبی، سیسِل، الیاف چمن مصنوعی، جوت، کوآر، کتان و وینیل بافته شده از جمله الیافی هستند که در فرش ها به کار می روند؛ حتی نقشه هر فرشی با دیگری متفاوت است. پس فروشگاهی که انتخاب می کنید باید از تنوع فرش و الیاف بالایی برخوردار باشد.

علاوه بر این ها یکی سری نکات دیگر هست که بهتر است در مورد فرش بدانید تا با اطلاعات کاملتری خرید کنید.

7 نکته خرید فرش که باید بدانید

1-همه الیاف ها یک جور نیستند

الیاف و نخ فرش چه پشمی باشد و چه مصنوعی، هر چه محکم‌ تر گره خورده باشد، در برابر سایش مقاوم تر است. طول نخ هم مهم است. نخ های بلندتر ریزش کم تری خواهند داشت و سرجای شان می مانند. با فروکردن نوک انگشتان تان در پرز قالی و کشیدن آن به دو طرف سطح یک آزمایش انجام بدهید. اگر بتوانید بیش از چند الیاف فرش را خراش دهید، یعنی نخ ها خیلی کوتاه هستند و فرش تان ممکن است به مرور تراکمش را از دست بدهد. اگر نخ ها کمی شل باشند، بهتر است زیرا تار هایی که زیر این نخ ها هستند استحکام شان را بیشتر حفظ می کنند. به حسی که موقع لمس فرش در شما به وجود می آید هم توجه کنید؛ معمولا نخ بی کیفیت درشت، خشک و کدر خواهد بود. در حالی که نرم بودن یک نخ با کیفیت بودنش را نشان می دهد.

2- الیاف ایده آل فرش، پشم است

پشم ذاتا سال ها زیبا می ماند. از آن جایی که این الیافِ بسیار با دوام موقع فرآوری پیچ خورده است، بعد از راه رفتن روی آن مجددا به شکل اولیه خودش باز می گردد. فرش های پشمی مسیر های فشرده یا بیش از حد استفاده شده را نشان نمی دهند. جارو کشیدن یا پاک کردن فرش پشمی هم آسان تر است. در واقع الیاف پشمی در برابر لک مقاوم بوده و تمیز کردنش آسان است. الیاف فرش های پشمی طوری بافته شده که به نگه داشتن خاک روی سطح کمک می کند که باعث می شود بتوانید به راحتی با یک جارو برقی یا یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. علاوه بر این، پشم به راحتی رنگ می گیرد و رنگ دوباره یک نخ را امکان پذیر می کند.

3- کیفیت الیاف مصنوعی بهتر از قبل شده است

اخیرا الیاف مصنوعی از پیشرفت‌ های زیادی برخوردار بوده اند طوری که کیفیت شان بالاتر رفته و در برابر لکه و ساییدگی مقاوم تر شده ند. این الیاف سریع رنگ می گیرند و برخلاف قبل که خیلی براق بوده اند، قابلیت مات شدن دارند. بهترین الیاف مصنوعی آن هایی هستند که ضمانت مدت استفاده دارند. این ویژگی دوام آن ها را نشان می دهد. پس توصیه می شود به دنبال فرش هایی با مارک معتبر و معروف باشید که ضمانت هم دارند.

دختران نوجوان چه تغییراتی را تجربه می کنند در سن نوجوانی و راه های کمک به حل مشکلات آنها چیست؟

بزرگ ترین مزیت فرش هایی با الیاف مصنوعی ممکن است مقرون به صرفه بودن آن ها باشد. با این حال، یک فرش پشمی ارزان باز هم بهتر از فرش مصنوعی باکیفیت است.

چگونه ژل اسلایم را از روی لباس/فرش پاک کنیم؟ (روش ساده)

4- به رنگ هم فکر کنید

رنگ های عاجی و بژ کم رنگ پر فروش ترین رنگ های فرش هستند. با این حال، آن ها برای اتاق خواب ها و مناطقی از خانه که رفت و آمد کم تر است، مناسب هستند. برای پله‌ ها، راه‌ های ورودی و سایر جا هایی که در معرض رفت و آمد زیاد یا گرد و خاک قرار دارند، فرش های قهوه ‌ای یا خاکی که خاک و لکه‌ را به راحتی نشان نمی ‌دهند، گزینه مناسب تری هستند. فرش تیره تر هم لزوما بهتر نیست. پرز، گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و هر ماده رنگ روشن دیگری در رنگ های تیره مشخص تر خواهد بود.

5- بافت را هم در نظر بگیرید

فرش ‌های نخ خاب غیر حلقوی مثل ابریشم (پرز کوتاه) و خز یا فرش های پرز بلندتر ظریف هستند، اما جای رد پا را نشان می ‌دهند و باعث سایه‌ دار به نظر رسیدن برخی از جاها می شوند، زیرا خواب پرز از حالت طبیعی خارج می شود.

فرش های طرح دار یا بافت دار در پنهان کردن رد پا، گرد و خاک و لکه بهتر عمل می کنند. با یک تغییر جزئی در انتخاب رنگ یا بافت فرش می توانید به راحتی از به وجود آمدن مشکلاتی که گفته شد پیشگیری کنید. احتمالا بهترین بافتی که مظلوم واقع شده، ترکیبی از نخ خاب حلقوی و غیرحلقوی هستند زیرا همه چیز از جمله رد پا را پنهان می کنند.

6- حواس تان به پله ها باشد

پله ها سخت ترین جا برای انتخاب فرش هستند. الیاف ایده آل برای استفاده در پله ها و مکان های پر رفت و آمد، فرش پشمی است. از نظر بافت هم فرش های بافته شده بهترین انتخاب برای پله ها هستند زیرا نخ ها از پشت نگه داشته شده اند که کمک می کند تا سر جای خودشان بمانند. از آن جا که نخ فرش های خاب حلقوی در نزدیکی لبه پله ها از هم فاصله پیدا می کنند؛ طرفداران کم تری نسبت به غیرحلقوی ها دارند. پس فرشی با خاب غیر حلقوی انتخاب کنید.

تراکم هم مهم است. سعی کنید ردیف نخ ها را با انگشت از هم جدا کنید، ببینید آیا می توانید تار های پایه فرش را احساس کنید. اگر این طور باشد، یعنی فرش به اندازه کافی متراکم نیست تا بتوان از آن در پله ها استفاده کرد. بافت Axminster انتخاب نهایی برای پله ها است زیرا تراکم بالا و نخ خاب غیر حلقوی دارد و پشت بافی شده است.

نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان (8 نکته ضروری)

7- روش های قدیمی هنوز هم بهترین اند!

اگر فرشی را دیدید که حاشیه آن به جای دوخت حرارتی، با دست دوخته شده است، همان را انتخاب کنید . درز دست دوز محکم تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود و با شستشو آسیبی نمی بیند. البته فرش هایی که به صورت دستی حاشیه دوزی شده اند، گران تر هم هستند.

و اما بهترین سایت/فروشگاهها برای خرید فرش (بهترین قیمت و کیفیت)

1-فروشگاه فرشخونه (کاشان)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: کاشان ، آران و بیدگل ، بلوار دانشگاه، مجتمع الماس، طبقه 1، واحد 2. 03191090045

فرشخونه، فروشگاه اینترنتی خرید فرش ماشینی کاشان است که در سال 1385 با نام شرکت فرش پردیس کویر کاشان، با هدف تولید و فروش مستقیم فرش کاشان در نوع ماشینی و دستباف تاسیس و وب سایت این فروشگاه در سال 1396 راه اندازی شد.

در این فروشگاه می توانید محصولات متنوع فرش کاشان، تابلو فرش ماشینی و محصولات جانبی آن را با بهترین قیمت خریداری کنید. تمامی محصولات فروشگاه فرشخونه در بازه 7 الی 15 روزه تحویل مشتریان می شود. در تعطیلات اعیاد و سه ماهه آخر سال، بازه ارسال کالا 12 الی 20 روز کاری خواهد بود. ارسال از طریق پست، تیپاکس و باربری انجام می شود و رایگان است.

از دیگر ویژگی های فرشخونه پرداخت بیعانه برای خرید های بالای 500 هزار تومان هنگام ثبت سفارش است. در این صورت بقیه مبلغ را پس از تحویل کالا، پرداخت خواهید کرد. کلیه محصولات فرشخونه دارای ضمانت بازگشت 7 روزه هستند (شرایط بازگشت کالا).

زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد؟ روش داشتن فرزند زیباتر

2-فروشگاه مدما (شیراز)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: شیراز، منطقه شهرداری شش، میدان معلم، بلوار فرهنگ شهر (بین کوچه سه و پنج فرهنگ شهر)، ساختمان آپسای، طبقه سوم، واحد شش. 0713304

سایت مدما یک فروشگاه اینترنتی خرید فرش ماشینی دولایه است. تمام فرش های مدما ساخت ایران است.کارخانه فرش مدما در شیراز واقع است و ارسال فرش به سراسر ایران انجام می شود.

فرش های دولایه مدما قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند و قابلیت تغییر طرح دارند. لایه رویی فرش (طرح فرش) عمری 5 الی 10 ساله و گارانتی یک ساله دارد و گارانتی لایه زیری فرش (پد فرش) به مدت 25 سال است. ارسال رایگان برای سفارش های بیشتر از 600 هزار تومان که به صورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت شده اند، امکان پذیر می باشد.

امکان پرداخت در محل از دیگر ویژگی های مدماست اما در این روش هزینه ارسال به عهده مشتری می باشد. مدما همچنین مهلت تست 7 روزه نیز دارد (شرایط مرجوع و گارانتی). حداقل 14روز کاری طول می کشد تا فرش به دست خریدار برسد( بسته به مسافت و فاکتور های دیگر) اما در بسیاری از موارد فرش زودتر به دست خریداران می رسد.

3-فروشگاه زیلوکس (تهران)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، ستارخان، بین پل تاج و برق آلستوم، مقابل کوچه رحیمی اصل، جنب شیرینی و خورشیدی، پلاک 676. 02144289458

زیلوکس، فروشگاه معتبر بعدی است که معرفی می کنیم. زیلوکس بعنوان یکی از جامع ترین کلکسیون های فرش‌‌ ماشینی کشور در سال 87 فعالیت خود را بصورت فروشگاه فیزیکی در ستارخان تهران آغاز و از سال 96 سایت فروش آنلاین خود را نیز راه اندازی کرد.

اتاق خواب نوجوان را با این 6 نکته بهتر طراحی کنید

هزینه ی ارسال کالا تنها برای سفارشات بالای ۴ میلیون تومان رایگان و زمان تحویل بین 2 تا 7 روز کاری می باشد. برای اطمینان بیشتر مشتریان کلیه محصولات ارسال شده تا 7 روز پس از دریافت، در صورتی که با تصویر و مشخصات درج شده در سایت تفاوت داشته و یا دارای ایراد کارخانه ای باشند قابل تعویض و بازگشت هستند. از دیگر ویژگی های زیلوکس، خرید اقساطی است. شرایط کامل خرید اقساطی را در اینجا بخوانید.

4-فروشگاه تک فرش (کاشان)

فروشگاه اینترنتی تک فرش در سال 94 تاسیس شد. تک فرش بواسطه حضور در شهر کاشان و همکاری با برندهایی همچون فرش محتشم, فرش لیلی, فرش برنتین, فرش مشهد اردهال, فرش داریوش, قالی سرام, فرش شاهکار صفویه, فرش شاهکار آریایی, فرش سبلان و … یکی از کاملترین ویترین های فرش ماشینی را دارد.

کلیه سفارشات در سایت تک فرش به صورت رایگان و توسط تیپاکس (شهرهای تحت پوشش تیپاکس)، پست و باربری (شهرهایی که تیپاکس شعبه ندارد) ارسال می شوند. از مزیت های مهم تک فرش می توان به 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی اشاره کرد (شرایط بازگشت کالا).

همچنین خرید اقساطی فرش را نیز برای خریداران فراهم کرده است (تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان بدون نیاز به ضامن و باز پرداخت تا 18 ماه و با همکاری از کی وام). اگر مایل به پرداخت در محل باشید، 20 درصد از مبلغ را به صورت بیعانه و مابقی مبلغ را درب منزل پرداخت خواهید کرد.

5-فروشگاه ماهور مارکت (تهران)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان خاوران، روبروی فرهنگسرای خاوران، جنب محرابیان فرد، فروشگاه فرش ماهور مارکت. 02138427

فروشگاه ماهور مارکت از هایپرهای بزرگ فرش و نمایندگی مرکزی فرش ماهور است که در شهریور 95 تاسیس شد. این فروشگاه با همکاری 6 برند بزرگ و معتبر فرش (فرش شاهرخ، فرش داریس، فرش شونهر، رویال گلد، فرش ایده آل و فرش ماهور)، انواع مدل‌ های فرش‌ های ماشینی را برای خریداران عرضه می کند.

ماهور مارکت، سرویس رایگان برای بازدید از فروشگاهش در نظر گرفته است. ارسال فرش برای سفارش های بالای 5 میلیون تومان به سراسر کشور رایگان می‌باشد. بخش وبلاگ فروشگاه شامل مقالات مفیدی در رابطه با فرش است.

6-فروشگاه فرش داریوش (کاشان)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: کاشان، شهرک صنعتی راوند، بلوار فجر، خیابان ۱۶ غربی. 03155032

فرش داریوش از حدود 20 سال پیش با عنوان فرش تندیس راوند کاشان، قدم در میدان تولید گذاشت. این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت از بهترین دستگاه های تولیدی و ماشین آلات روز جهان استفاده می کند. انواع فرش ریزبافت، فرش گل برجسته، فرش ضدحساسیت و فرش آکریلیک توسط فرش داریوش تولید می شود.

فرش داریوش این امکان را فراهم کرده تا علاوه بر سفارش آنلاین، بتوانید از طریق مراجعه حضوری در محل شرکت، صفحه اینستاگرام، تلگرام و یا بصورت تلفنی هم محصول مورد نظرتان را سفارش دهید. امکان پرداخت در محل هم برای خریداران وجود دارد که در این صورت 20 درصد مبلغ به صورت بیعانه و مابقی در محل دریافت می شود.

دوره نوجوانی و چالش های آن را بشناسید

اگر کالا را نپسندیدید تا 7 روز امکان بازگشت آن وجود دارد. زمان ارسال محصولات برای مشتريان بین  9 الی 12 روز (با توجه به نوع محصول، موجودی انبار و فاصله شهرها) متغير است. ارسال توسط باربری انجام می شود. همچنین ارسال درب منزل توسط تیپاکس و پست پیشتاز برای فرش های سبک وزن انجام می شود. (تمامی سفارشات ارسالی به صورت رایگان بیمه می شوند)

7-فروشگاه هایپر فرش (اصفهان)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: اصفهان، خیابان جی، ساختمان نمایشگاه فرش الماس کویر. 03135230835

فروشگاه اینترنتی هایپر فرش به عنوان یکی از جدیدترین فروشگاه های اینترنتی تخصصی در زمینه خرید اینترنتی فرش ماشینی در دی ماه 1398 راه اندازی شد. در هایپر فرش انواع فرش از برندهای مطرح (محتشم، قیطران، الماس کویر، ساتراپی، شاهکار زرتشت و سیزان) در تراکم، طرح و جنس های مختلف موجود است.

هایپر فرش اصالت کالا را تضمین می کند همچنین 7 روز ضمانت بازگشت کالا دارد. طرح اقساطی خرید فرش ماشینی از دیگر ویژگی های هایپر فرش است (راهنمای خرید اقساطی). ارسال فرش به سراسر کشور رایگان است. اگر ساکن یکی از شهرهای تحت پوشش تیپاکس باشید تحویل کالا درب منزل خواهد بود ولی اگر در منطقه ای باشید که تحت پوشش تیپاکس نباشد سفارش توسط اتوبوس و باربری ارسال خواهد شد.

بازه زمانی تحویل سفارشات بسته به نوع کالاهای سفارشی متفاوت است. پرداخت وجه به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت در محل امکانپذیر است. در شیوه پرداخت در محل ۱۰ درصد بیعانه و مابقی مبلغ درب منزل پرداخت خواهد شد.

جالب: ۱۶ ویژگی که هر اتاق خواب کودک پسر باید داشته باشد

8- در شهرهای دیگر

  • یزد: فرش ستاره کویر یزد آدرس و تماس میدان ابوذر 03538274711 وبسایت
  • تبریز: فروشگاه نادر آدرس و تماس  تبریز، بازار، خیابان جمهوری اسلامی 09143136415  وبسایت و فرش دیبا هم پیشنهاد می شود ( تبریز، میدان شهید فهمیده,ابتدای، ساختمان دیداس 09122247989)
  • قم: فرش فراهانی آدرس و تماس خیابان جوادالائمه، نبش کوچه 20 شماره 09125534328 وبسایت
  • مشهد: فروشگاه مرکزی فرش زمرد آدرس و تماس ابتدای بلوار مجد 05138431534 وبسایت  و فروشگاه فرش آرا هم پیشنهاد می شود (خواجه ربیع، روبروی مقبره خواجه ربیع 09153040328 وبسایت)
  • همدان: فرش قیطران آدرس و تماس خیابان اکباتان 08132520735
  • کرمانشاه: فروشگاه بهترین فرش آدرس و تماس بلوار بهشتی، پلاک 133 تماس 08334241662
  • اهواز: فرش مینیاتور آدرس و تماس کوی انقلاب، خیابان بنی هاشم تقاطع هلالی 06133781442 وبسایت
  • رشت: فرش شهر نقش آدرس و تماس قبل از پل جانبازان .روبروی دادگستری فرش و موکت شهر نقش 01333848909 وبسایت

نکات خرید فرش ماشینی (و 9 برند برتر در ایران)

1-اولین نکته ای که هنگام خرید فرش ماشینی به آن توجه می کنید جنس فرش است. فرش های ماشینی به انواع:

  • فرش ماشینی اکریلیک: جنس آن شبیه به پشم است و از لطافت و نرمی بالایی برخودار است. دوام و ماندگاری بالاتری دارد به همین نسبت نیز قیمت بالاتری دارد. اما لازم به ذکر است که لکه های روغنی و چربی از روی این فرش به راحتی پاک نمی شود.
  • فرش ماشینی پلی استر: این فرش به علت درخشندگی و زیبایی چشم گیری که دارد اغلب به عنوان ابریشم مصنوعی شناخته می شود با این وجود قیمت کمتری نسبت به فرش ماشینی اکریلیک دارند.فرش های پلی استر ضد حساسیت و بعضی آن ها آنتی باکتریال هستند. علاوه بر این، فرش های پلی استر ضد بوی نا و نم گرفتگی و ضد حریق هستند.
  • فرش ماشینی پلی پرولین: این فرش از الیاف مصنوعی ساخته شده و نسبت به سایر فرش های ماشینی ارزان تر است. فرش پلی پرولین جذب رطوبت کمتری و عمر بیشتری دارد زیرا در دراز مدت کمتر آسیب می بیند. همچنین این فرش نرمی و لطافت خود را زودتر از دست می دهد و تمیز کردن لکه های روغنی از روی آن کار آسانی نخواهد بود.
ژیگانتیسم یا غول پیکری، بیماری عجیب و نادر در دنیای امروز

2-نکته ی بعدی که هنگام خرید فرش باید به آن توجه کنید، انتخاب سایز مناسب فضای شماست که علاوه بر زیبایی دکوراسیون بر روی قیمت آن نیز تأثیر زیادی دارد.

  • اگرچه در گذشته فرش کردن تمام خانه امری مطلوب بود اما امروزه با بهتر شدن کیفت کفپوش ها بهتر است که فرش فقط قسمتی از خانه را پر کند برای مثال:
  • برای خرید فرش برای پذیرایی باید توجه کنید که پایه مبل ها باید روی فرش باشد و اگر فرش را برای میز ناهار خوردی استفاده می کنید فرش باید نیم متر از لبه های میز بیشتر باشد

3-کیفیت فرش ها با تعداد گره های بافته شده در هر متر شناخته می شود. که به اصطلاح به آن شانه فرش می گویند (به تعداد گره های موجود در هر متر عرض فرش شانه می گویند). هرچه شانه کمتر باشد فرش نرم تر و گوشتی تر می شود و برای نشستن مناسب است و هرچه شانه فرش بیشتر باشد فرش سفت تر و ضخامت آن کمتر می شود که برای کسانی مناسب است که برای نشستن از مبل استفاده می کنند.

  • برای فهمیدن شانه فرش می توان تعداد گره های آن را شمارد. برای مثال برای فرش 1200شانه در 10 سانتی متر فرش باید 120 گره باشد. در این بین فرش های 1500شانه بیشترین فروش دارند و پس از آن فرش های 1100 و 700 و 500 شانه قرار می گیرند.

4-هنگام خرید حتما به رنگ و طرح نقش فرش دقت داشته باشید. فرشی بخرید که طرح دلخواه شما را داشته باشد و رنگ آن را با توجه به مکانی که میخواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید. برای مثال اگر فرش را می خواهید در مکان پر­رفت آمد استفاده کنید، حتما رنگ های تیره را مد نظر داشته باشید و فرش های روشن تر را در فضا های کم تردد پهن کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

5-و در آخر 9 تا از برترین برند های معروف فرش ماشینی که با کیفت ترین فرش ماشین را در ایران تولید می کنند در ادامه برای شما لیست شده است.

  • فرش خاطره کاشان
  • فرش قیطران
  • فرش نگین مشهد
  • فرش یلدای کویرکاشان
  • فرش سورنا
  • فرش نیاوران
  • فرش عالی مقام
  • فرش محتشم
  • فرش ستاره کویر یزد
charbzaban

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا