آموزش و تحصیلبازی و سرگرمی

فواید مشاور خانواده آنلاین

نویسنده : تحریریه افق سلامت

تاریخ انتشار: &nbsp۱۴۰۰/۱۲/۲۵

 

خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که هر فردی در ابتدای تولد در آن قرار می‌گیرد. به همین دلیل بدون اینکه هر کدام از ما اختیار چندانی داشته باشیم، در یک نهاد اجتماعی قرار می‌گیریم که بسیاری از مهارت‌ها را در آنجا می‌آموزیم.
خانواده آنقدر اهمیت دارد که خوب بودن حال اعضای آن و سلامت روان آن‌ها بسیار اهمیت دارد. زمانی که اعضای یک خانواده، شاد باشند و ارتباط موثری را با هم برقرار کنند، می‌توان گفت که سلامتی روان خانواده اساس یک خانواده سالم و شاد و را تشکیل می‌دهد و به اعضای آن کمک می‌کند که ارتباط بسیار بهتری را با هم برقرار کنند.
اعضای خانواده شبیه به چرخ‌دنده‌های یک ساعت هستند که در کنار هم برای هدفی مشترک فعالیت می‌کنند و ایجاد مشکل برای یکی از اعضا، به از کارافتادن آن منجر می‌شود. 
وجود یک مشاور خانواده آنلاین و در دسترس، به افزایش یا حفظ سلامت روان اعضا بسیار کمک می‌کند. در این مطلب از وبلاگ سلامت قصد داریم شما را با مشاور خانواده آنلاین و فواید آن برای سلامتی روان خانواده آشنا کنیم.
اگر دوست دارید ارتباط موثری را در خانواده خود برقرار کنید، در ادامه این مطلب همراه باشید.

مشاور خانواده چیست؟

 

مشاور خانوده یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مشاوره و روانشناسی است به خانواده توجه ویژه دارد. مشاور خانواده فردی است که تلاش می‌کند مشکلات و چالش‌های خانوادگی را بشناسند، آن‌ها را بررسی کرده و در راستای تعدیل و کنترل آن‌ها اقدام کند.
فردی که به عنوان مشاور خانواده شناخته می‌شود، تلاش می‌کند که همه اعضای خانواده را به شکلی درست در کنار هم قرار دهد و روابط میان آن‌ها را به خوبی تنظیم کنند. مشاور خانواده آنلاین در موارد بسیار حساس و بزنگاه‌های بحران خانوادگی افراد را برای برقراری ارتباط موثر با هم یاری می‌کند.
زمانی که یکی از اعضا دچار مشکل شود، مشاور خانواده می‌تواند روابط را به خوبی میان آنها تنظیم کند. بنابراین اگر دوست دارید سلامت روانی خانواده شما به خوبی تامین شده و روابط میان شما تنظیم شود، بهتر است مشاور خانواده آنلاین را جدی بگیرید.

معرفی 17 بازی گروهی خلاق + بررسی رشد و پیشرفت همه جانبه

چرا مشاوره خانواده مهم است؟

مشاوره خانواده از چند منظر قابل بررسی و دارای اهمیت است. بنابراین به هر خانواده پیشنهاد می‌شود که در مسیر روابط خود، حداقل یک بار به روانشناس و مشاور خانواده آنلاین و یا حضوری مراجعه کنید. مهم‌ترین مواردی را که می‌توان درباره مشاور خانواده آنلاین بیان کرد، موارد زیر هستند:

  1. تنظیم روابط
  2. درک شرایط متقابل
  3. دید منظقی به موارد موجود در خانواده
  4. ایجاد همدلی موثر میان اعضا
  5. رسیدن به فهم مشترک
  6. درک تفاوت‌ها و پذیرفتن آن‌ها
  7. کنار آمدن با شرایط خاص و بحرانی در خانواده


مشاور خانواده آنلاین در چه زمینه‌ای کمک کننده است؟

مشاور خانواده آنلاین می‌تواند در بسیاری از شرایط برای خانواده‌ها موثر عمل کند. این شرایط شامل موارد زیر است:

 

عدم ارتباط صمیمی میان اعضای خانواده

 

خانواده گرم‌ترین و صمیمی‌ترین نهادی است که می‌توانید از ابتدای تولد، حضور در آن را تجربه کنید. لازمه پایداری و ثبات و سلامت خانواده در ارتباط صمیمی و محترمانه میان اعضای آن است. هر زمانی که احساس کردید این رابطه صمیمانه دچار گسست شده است و در طول روز ارتباط مؤثری میان شما، همسر و فرزندانتان شکل نمی‌گیرد و یا هر کس به صورت افراطی و مدت زمان طولانی به فعالیت‌های فردی خودش مشغول است، مشکل را با کمک مشاوره روانشناسی خانواده حل کنید.
 

 

انزوای یکی از اعضا

 

اگر می‌بینید که یکی از اعضای خانواده‌تان به سوی انزوا و تنهایی متمایل است و علاقه‌ای به معاشرت با دیگر اعضای خانواده ندارد، اخطاری است که به شما می‌گوید باید به مشاوره روانشناسی خانواده بروید. این اتفاق به‌ویژه درباره فرزندان در سنین نوجوانی بیشتر دیده می‌شود. علی‌رغم اینکه تنهایی و جدا شدن موقتی از جمع برای هر فردی لازم است و امکان دارد در طول زندگی افراد رخ دهد، اما طولانی شدن و تغییر ناگهانی رفتار فرد در این مورد، می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی، تجربه تجاوز، سوءاستفاده‌های گوناگون و … باشد.
 

خصوصیاتی که از شما یک پدر و مادر خوب می سازد

 

فوت یکی از اعضا

 

از دست دادن و فوت عزیزان، به‌ویژه افراد خانواده می‌تواند زمینه مشکلات افسردگی، اضطراب و … را فراهم کند. اگر این اتفاق برای خانواده شما رخ داده است و کنترل اوضاع روحی برایتان سخت و مشکل‌آفرین شده، می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی خانواده اوضاع را بهبود ببخشید.
 

 

اضطراب زیاد نوجوان

 

نوجوانی رده سنی حساسی را در برمی‌گیرد که مملو از احساسات و هیجانات است. در این دوران نوجوانان به ابراز احساسات زیاد، استرس و اضطراب درباره  مسائل گوناگون دچار می‌شوند که گاهی نمی‌توانند آن را با والدین خود در میان بگذارند. اگر مدت طولانی است که حالت‌های اضطراب شدید و احساسات متناقض و فراوان در فرزند شما ایجاد شده، بهتر است هر چه زودتر به مشاوره خانواده حضوری و یا آنلاین مراجعه کنید. حضور یک متخصص بی‌طرف که به دور از قضاوت و پیش‌داوری صحبت‌های فرزند شما را می‌شنود و بر اساس آن راهکارهای موثری را ارائه ‌دهد، در حل این مسئله بسیار کمک‌کننده است.   
 
 

 

درگیری و مشاجره دائمی

 

اختلاف‌نظر و گوناگونی عقیده در هر خانواده‌ای و میان هر فردی در ارتباط با دیگران وجود دارد. این مسئله زمانی به یک بحران تبدیل می‌شود که مشاجرات و بحث‌ها دائمی باشند و در نهایت بدون هیچ نتیجه درست و منطقی، حل نشده باقی بمانند. درگیری دائمی با همسر، فرزندان، پدر و مادر و به طور کلی اعضای خانواده، آرامش محیط خانوادگی را به هم می‌ریزد و روابط صمیمانه افراد را خدشه‌دار می‌کند.
 

 

تلفیق دو خانواده با هم

 

3 غذای لاکچری برای شام مهمانی که طعمی بی نظیر دارند!!

موارد زیادی وجود دارد که دو نفر با داشتن فرزند از ازدواج اول خود، برای ازدواج دوم با شخص دیگری اقدام می‌کنند. به این حالت خانواده تلفیقی گفته می‌شود. این اتفاق در بسیاری از موارد، به‌ویژه زمانی که فرزند شما هنوز کودک است و یا دوران نوجوانی را می‌گذراند، می‌تواند به یک بحران تبدیل شود. بنابراین بهتر است پیش از ازدواج، به یک مشاور خانواده خوب مراجعه کنید و نحوه مدیریت شرایط خود را یاد بگیرید. این کار هم به ازدواج موفق شما کمک کرده و هم از بروز آسیب به خود شما، همسر آینده و فرزندانتان جلوگیری می‌کند.

 

سخن آخر

 

مشاور خانواده آنلاین می‌تواند به عنوان بهترین راه برای تنظیم روابط میان اعضا شناخته شود. اگر نیاز به یک خانواده شاد دارید، بهتر است مشاور خانواده آنلاین را جدی بگیرید و برای مراجعه به آن تمام تلاش خود را به کار بگیرید.
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت می‌تواند در این زمینه همراه با شما باشد.

مشاهده متخصصین درمان زوج و خانواده

مشاهده خدمات مشاوره خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا