آموزش و تحصیل

بهترین ازدواج از زبان دکتر لیلا جبلی

داشتن ازدواج موفق، یکی از خواسته های مراجعین است. چنین ازدواجی کمک می کند تا زندگی افراد، مملو از آرامش و احساس خوشبختی باشد. البته به نظر دکتر لیلا جبلی، داشتن یک ازدواج موفق، کار ساده ای نیست و نیاز است که هر دو نفر زمان و انرژی کافی بگذارند تا بتوانند رابطه شان را در بهترین حالت ممکن نگه دارند. یکسری از این مباحث، آموزشی است زوجین می توانند آنها را بیاموزند و تمرین کنند تا در زندگی واقع، از این تکنیک ها و روش ها استفاده کنند.

 

بهترین ازدواج بین افراد، دارای یکسری ویژگی های خاص می باشد که این ویژگی ها ممکن است در نظر هر شخصی متفاوت باشد اما از نظر دکتر لیلا جبلی، این ویژگی ها به شرح زیر می باشد:

 

 

مشاوره پیش از ازدواج

 

یکی از ویژگی های داشتن ازدواج موفق، مراجعه کردن به روانشناس برای انجام مشاوره پیش از ازدواج می باشد. انجام این کار، نشانگر موارد بسیاری است برای مثال افرادی که برای مشاوره های پیش از ازدواج اقدام می کنند، افرادی هستند که پذیرش لازم برای اشتباهات خود را دارند و تمایل دارند که خودشان را از لحاظ شخصیتی و روانی بهبود ببخشند. این افراد در اغلب مواقع از فرهنگ بالایی برخوردار هستند و می خواهند که ازدواج شان را به درستی و شیوه صحیح پیش ببرند. دکتر لیلا جبلی معتقد است که استفاده از جلسات مشاوره پیش از ازدواج، یکی از پایه ها و ارکان های ساختن ازدواجی موفق می باشد.

دکتر لیلا جبلی در جلسات مشاوره پیش از ازدواج، افراد را از نظر شخصیتی و روانی بررسی می کند و همچنین خواسته ها، نقاط ضعف و نقاط قوت هردو نفر را مشخص کرده و کمک می کند تا هر شخص، در بهترین حالت خودش قرار بگیرد. او همچنین بررسی می کند که آیا این افراد از نظر خانوادگی، عقاید، تفکر، شخصیت و غیره با یکدیگر تناسب دارند یا خیر.

 

انجام یوگا با افزایش سن

پس از ازدواج نیز لازم است برای تحکیم بنیان خانواده از خدمات مشاوره خانواده استفاده نماییم.

 

 

وقت گذاشتن برای یکدیگر

 

خیلی از زوجین هنگامی که رابطه شان را شروع کرده اند، به طور منظم برای یکدیگر وقت می گذارند، سر قرار می روند و مرتبا جویای احوال یکدیگر هستند؛ این رفتارها بخش بزرگی از دلیل جذب شدن آدم ها به یکدیگر و عدم یکنواختی رابطه شان است. به تجربه دکتر جبلی، اکثر زوج هایی که در زندگی مشترک خود دچار مشکل می شوند، دیگر این کارهایی را که در دوران قبل از ازدواج انجام می دادند، رعایت نمی کنند. البته زوجین برای انجام ندادن این کارها بهانه های زیادی دارند ممکن است گاهی مشغله کاری را بهانه کنند (البته از نظر دکتر لیلا جبلی همانطوری که در زمان قبل از ازدواج تمام مشغله ها را کنار می زدند و زمانی مشخص می کردند که یکدیکر را ملاقات کنند، الان نیز با وجود مشغله های زندکی مشترک می توانند زمانی را برای ملاقات های عاشقانه کنار بگذارند) و ممکن است بگویند با داشتن فرزند چنین کاری ممکن نیست! از دیدگاه دکتر لیلا جبلی، زوج هایی که برای هم وقت می گذارند و هر شب باهم صحبت می کنند، به نسبت زوجینی که با هم تعاملی ندارند، بسیار موفق تر هستند. البته این صحبت کردن باید یکسری شرایطی داشته باشد که هردو به آن عمل کنند تا نتیجه لازم را بگیرند. زمانی که افراد جهت زوج درمانی نزد دکتر لیلا جبلی مراجعه می کنند، ایشان این شرایط را توضیح داده و آموزش می دهد که چگونه صحبت کردن می تواند تاثیر مثبتی بگذارد.

 

طلاق چگونه بوجود می‌آید؟

ابراز احساسات

 

ابراز کردن احساسات از دیگر نکاتی است که موجب شکل گیری یک رابطه سالم و موفق می شود. در اکثر زوجین این مشکل وجود دارد که توانایی ابراز کردن احساسات خود را به طرف مقابل ندارند. البته ابراز احساس کردن، شکل های متفاوتی دارند برخی به صورت کلامی آن را انجام می دهند و برخی در عمل این احساسات را بروز می دهند. در نظر دکتر لیلا جبلی، زوجی موفق است که هر دو نفر احساسات خود را هم به شکل کلامی و هم در عمل نشان بدهند. بسیاری افراد هستند که توانایی نشان دادن احساس های خود را ندارند، چنین افرادی با مراجعه کردن به دکتر لیلا جبلی، می توانند نکات مربوط به ابراز احساس را آموزش ببینند و در زندگی خودشان از این نکات بهره ببرند تا رابطه شان را بهتر کنند.

 

مراجعه به روانشناس

 

طبیعی است که هر فردی در برهه ای از زندگی خود به مشکل بر بخورد و نیاز داشته باشد که با کسی صحبت کند و راه حلی برای مشکلش پیدا کند. زندگی زوجی نیز از این مشکلات و بحث ها جدا نیست. هر زوجی در طی زندگی شان با مشکلات متفاوتی رو به رو می شوند اما نکته مهم این است که با چه کسی برای برطرف کردن این مشکلات مشورت کنند. به عقیده دکتر لیلا جبلی، زوج های موفق به جای درد و دل کردن با افراد نا آگاه و افرادی که تخصص ندارند، به روانشناس خوب و باتجربه مراجعه می کنند تا ایشان به طور اصولی و علمی، ریشه مشکلات را پیدا کند و راهکارهای متفاوت و کاربردی برای حل مشکل بین زوجین ارائه دهد. در بسیاری از موارد، مشورت کردن و صحبت کردن با شخص غلط، نه تنها مشکل را حل نمی کند، بلکه موجب بدتر شدن و وخیم تر شدن اوضاع نیز می شود. بنابراین انتخاب شخص متخصص، باتجربه، خوب و کاردان برای انجام زوج درمانی بسیار مهم است. همچنین در نظر داشته باشید که قبل از مراجعه به روانشناس، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا روانشناس انتخابی شما، بتواند در جهت کمک به شما و پیشرفت تان، راهنمایی های لازم را انجام دهد.

 

روش برخورد با همسر عصبانی و پرخاشگر چگونه باید باشد؟

شما می توانید از خدمات مشاوره ازدواج خانم دکتر لیلا جبلی استفاده نمایید. کافیست با شماره موجود در تصویر زیر، تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

آدرس سایت: https://drjebeli.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا