آموزش و تحصیلبازی و سرگرمی

مشاوره آنلاین ازدواج را انتخاب کنیم یا نه؟

نویسنده : تحریریه افق سلامت

تاریخ انتشار: &nbsp۱۴۰۰/۱۲/۲۱

 

بسیاری از زوج‌ها در ابتدای مسیر ازدواج خود و آشنایی با فرد دیگر، نیازمند کمک و مشاوره هستند. افراد معمولا این تصور را دارند که صرف علاقه به یک فرد و اندک شباهت به هم برای ازدواج و تشکیل زندگی کافی است. درحالی‌که ازدواج کردن نیازمند آگاهی و شناخت کافی از یکدیگر است و هر دو فرد می‌بایست از ریز جزییات خصوصیات اخلاقی و شخصیتی یکدیگر آگاه شوند.
مشاوره ازدواج یکی از بهترین راه‌هایی است که افراد می‌توانند برای آشنایی از راه صحیح و شناخت دقیق یکدیگر آن را انتخاب کنند. مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره ازدواج حضوری راه‌هایی هستند که می‌توانید برای انتخاب آگاهانه از آن کمک بگیرید.
در این مقاله از وبلاگ افق سلامت قصد داریم درباره مشاوره آنلاین ازدواج و مزایای آن صحبت کنیم.
اگر در آستانه ازدواج قرار دارید و یا می‌خواهید در انتخاب همسر خود بهترین عملکرد را داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مشاوره ازدواج چیست؟

هر فردی برای انجام کارهای ریز و درشت در زندگی خود نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی افرادی دارد که در زمینه کاری و فعالیت او متخصص باشد. برای مثال اگر خودرو شما دچار مشکل شود در اولین اقدام چه کاری انجام می‌دهید؟ آیا برای درست کردن آن به هر کسی مراجعه می‌کنید و برایتان مهم نیست که فرد تخصصی در زمینه تعمیر آن دارد یا خیر؟
قطعا ترجیح می‌دهید که به یک نتعمیرکار حرفه‌ای و متخصص مراجعه کنید تا از کامل انجام شدن تعمیر مطمئن شوید.
این مثال را می‌توانید به هر فعالیتی در زندگی تعمیم دهید و مهم‌تر از هر کاری، درباره تصمیم به ازدواج به کار بگیرید. تصمیم به ازدواج یکی از دشوارترین تصمیمات زندگی است که هر فردی در مقابل آن قرار می‌گیرد و در بسیاری از افراد از آن هراس دارند. در این شرایط بهترین کار این است که به یک مشاور متخصص و حرفه‌ای ازدواج مراجعه کنید و مسیر انتخاب خود را به شکل اصولی و دقیقی جلو ببرید. 
مشاوره ازدواج راهی برای مشورت و راهنمایی گرفتن از یک متخصص مشاوره ازدواج است که شما را در مسیر انتخاب همسر کمک می‌کند. مشاوره آنلاین ازدواج و یا استفاده از خدمات مشاوره حضوری ازدواج می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند و در نهایت یک انتخاب صحیح و عقلانی داشته باشید.

انواع روش های تدریس ابتدایی

مشاور ازدواج کیست؟

فردی که در زمینه ازدواج و چالش‌های آن، روابط میان زوج و تنظیم رابطه میان زن و شوهر تخصص دارد، به عنوان مشاور ازدواج معرفی می‌شود. مشاور ازدواج به افراد کمک می‌کند که مسیر حرکت خود را درباره ازدواج و زندگی مشترک روشن‌تر ببینند و در این مسیر به درستی حرکت کنند.
مشاور پیش از ازدواج از طریق ارائه خدمات مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره حضوری افراد را برای تصمیم‌گیری درست، نگاه منطقی و عاقلانه به فرآیند ازدواج کمک می‌کند. دو فردی که قصد آشنایی بیشتر و ازدواج با یکدیگر دارند، بهتر است از طریق مشاوره آنلاین ازدواج و مشاوره پیش از ازدواج برای آن اقدام کنند.
مشاور ازدواج می‌تواند دید بسیار وسیع‌تری را در پروسه انتخاب و آشنایی به شما بدهد و مسیر تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که مشاور پیش از ازدواج خود را بسیار دقیق و با حساسیت بیشتری انتخاب کنید.


چرا مشاوره آنلاین ازدواج مهم است؟

برخی افراد مشاوره آنلاین ازدواج را بی‌فایده و غیرضروری می‌دانند و آن را چندان جدی نمی‌دانند. درحالی‌که مراجعه به مشاور پیش از ازدواج از پیامدهای انتخاب اشتباه در آینده و مشکل در ارتباط زوج‌ها جلوگیری می‌کند. انجام مشاوره آنلاین ازدواج می‌تواند شما را در مسیر ازدواج و انتخاب به خوبی یاری کند. از جمله موارد اهمیت مشاوره ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ایجاد دید منطقی

مشاوره ازدواج آنلاین به شما کمک می‌کند که یک دید منطقی و درست را در رابطه به کار بگیرید و به دور از احساسات پر شور در این مسیر حرکت کنید. بسیاری از افراد، خصوصا کسانی که پیش از ازدواج با هم در ارتباط هستند، تصور می‌کند که یکدیگر را به طور کامل می‌شناسند. در صورتی که بخش بسیار مهمی از این شناخت نسبت به یکدیگر، در جلسات مشاوره آنلاین ازدواج یا جلسات حضوری مشاوره قبل از ازدواج به دست می‌آید.

اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم؟

شناخت شخصیت خود

خیلی از افراد تصور می‌کنند که خودشان را به خوبی می‌شناسند و به همه ابعاد شخصیتی خود واقف‌اند! در حالی که این فقط تصور افراد از خودشان است و با واقیعت فرق دارد. مشاوره آنلاین ازدواج به فرد کمک می‌کند که ابعاد شخصیتی خودش را به خوبی بشناسد و به تمام ریز و جزییات شخصیتی خودش آگاه شود. زمانی که فرد خودآگاهی درستی از خودش دارد، می‌تواند با دیگری نیز ارتباط سالم و درستی برقرار کند.

تعدیل فانتزی‌ها

متاسفانه برخی از افراد فانتزی‌های عجیب و غیرواقعی از ازدواج دارند و همین تصورات اشتباه باعث می‌شود که انتظارات اشتباهی هم به وجود آید. مشاوره آنلاین ازدواج به افراد کمک می‌کند که فانتزی‌ها و تصورات غلط خود را کنار گذاشته و با انتظارات حقیقی نسبت به هم روبه‌رو شوند.

درک تفاوت‌ها

رابطه عاطفی و ازدواج بیش از آنکه یافتن شباهت‌ها باشد، درک تفاوت‌هاست. دو فردی که قرار است زندگی خود را در کنار هم آغاز کنند، باید درک درستی را از تفاوت‌های خود داشته باشند. مشاور ازدواج به افراد کمک می‌کند به شکل منطقی و درستی، به تفاوت‌های خود و دیگری نگاه کرده و آن‌ها به شکل کاملا منطقی درک کنید.

مشاوره آنلاین ازدواج بهتر است یا حضوری؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و توسعه زیرساخت اینترنت و وسایل ارتباط جمعی، ارتباط در هر حوزه‌ای بسیار آسان‌تر شده است. حوزه مشاوره و روانشناسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروزه شیوه مشاوره و روانشناسی آنلاین رشد زیادی یافته است.  
عده زیادی از افراد همچنان بین انتخاب روش مشاوره ازدواج آنلاین و حضوری سردرگم‌اند و به طور دقیق نمی‌دانند کدام شیوه برای آن‌ها مناسب‌تر است. باید بدانید که تنها تفاوت مشاوره آنلاین ازدواج با مشاوره حضوری ازدواج فقط در آنلاین و غیرحضوری بودن آن است. بنابراین هیچ برتری یا خوبی و بدی درباره این دو شیوه وجود ندارد.
هر دو نوع مشاوره دقیقا با کیفیت یکسان، زمان‌بندی مشابه و کاملا تخصصی ارائه می‌شوند.. بنابراین هیچ تفاوتی ندارد که شما کدام شیوه را برای دریافت مشاوره ازدواج انتخاب می‌کنید. نتیجه‌ای که از آن دریافت می‌کنید کاملا یکسان و حرفه‌ای است.
البته باید این نکته را در نظر بگیرید که در برخی شرایط و موقعیت‌های خاص، انتخاب شیوه مشاوره ازدواج آنلاین بهتر است و این برتری به موقعیت شما باز می‌گردد.
از جمله مواردی که می‌توانید مشاوره پیش از ازدواج آنلاین را برای آن انتخاب کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حرف هایی که زدنش به زنان ممنوع است

 

بیماری 

بیماری یکی از مواردی است که موقعیت شما را برای حضور یافتن در مرکز مشاوره، محدود می‌کند. بنابراین برای اینکه وقفه‌ای در جلسات مشاوره ایجاد نشود و بتوانید به راحتی مشاوره خود را انجام دهید، بهتر است مشاوره ازدواج آنلاین را جایگزین کنید.

دور بودن از مراکز روانشناسی

گاهی دور بودن از مراکز روانشناسی معتبر، به دلیل مهاجرت، محرومیت منطقه و … باعث می‌شود که امکان مشاوره حضوری را نداشته باشید. در این شرایط می‌توانید مشاوره آنلاین را انتخاب کنید.

محدودیت زمانی

در برخی موارد محدودیت‌های زمانی باعث می‌شوند که امکان مراجعه حضوری شما فراهم نباشد. بنابراین روش مشاوره ازدواج آنلاین راهکار بسیار مناسبی برای صرفه‌جویی در زمان و حتی هزینه‌ها است. 


بهترین مرکز مشاوره آنلاین ازدواج کجاست؟ 

انتخاب یک مرکز مشاوره و کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی، کار چندان آسانی نیست و نیاز به تحقیق و بررسی دارد. بنابراین برای یافتن بهترین مرکز مشاوره آنلاین ازدواج باید نهایت دقت خودتان را به کار بگیرید. برای این کار می‌توانید از شیوه جست‌وجوی اینترنتی کمک بگیرید و با بررسی پیشینه و سوابق مراکز و درمانگران آن، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.
همچنین با پرسش از افرادی که پیش از شما تجربه مشاوره ازدواج آنلاین را داشته‌اند می‌توانید درباره بهترین مرکز مشاوره آنلاین بپرسید. 
مرکز مشاوره و روانشناسی افق سلامت با دارا بودن بهترین درمانگران در زمینه‌های گوناگون اماده ارائه انواع خدمات مشاوره آنلاین و حضوری به شماست. با ورود به سایت رسمی کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت می‌توانید از بخش دپارتمان‌ها رزومه درمانگران و مشاوران مرکز را بررسی کنید.


سخن آخر

مشاوره آنلاین ازدواج یکی از ضروریات برای شروع زندگی مشترک است و افراد را درد جهت انتخاب صحیح یاری می‌کند. این شیوه مشاوره به شما کمک می‌کند در هر موقعیت یا مکانی که حضور دارید، جلسات مشاوره خود را برگزار کنید. 
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت از ابتدا تا انتهای این مسیر شما را همراهی می‌کند. همین حالا می‌توانید وقت مشاوره خود را از دو شعبه صادقیه و فرمانیه کلیتیک روانشناسی افق سلامت رزرو کنید.  

پیش بینی طلاق های ناخواسته به روش گاتمن

مشاهده متخصصین درمان زوج و خانواده

مشاهده خدمات مشاوره پیش از ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا