آموزش و تحصیلبازی و سرگرمی

مشاوره آنلاین چه مزایایی دارد؟

نویسنده : تحریریه افق سلامت

تاریخ انتشار: &nbsp۱۴۰۰/۱۲/۲۲

 
امروزه بخش بسیار بزرگ و مهمی از کارها، از راه دور، بدون حضور یافتن در یک مکان خاص و از پشت وسایل الکترونیکی کوچک قابل انجام هستند. همه این اتفاقات و انجام کارها به شکل بسیار سریع و بدون اتلاف وقت و آسان، به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی و رشد بسترهای اینترنتی رخ می‌دهند.
این اتفاق در همه حوزه‌ها و به‌ویژه روانشناسی هم رخ داده است و به همین دلیل شیوه مشاوره آنلاین رشد زیادی داشته است. روانشناسی و مشاوره آنلاین شیوه نوین و بسیار پرطرفداری است که آن را با نام روان درمانی آنلاین هم می‌شناسند. در این شیوه درمان، افراد بدون آنکه در یک مکان خاص مانند کلینیک درمانی، مرکز روانشناسی و یا مطب حضور پیدا کنند، می‌توانند مشاوره روان درمانی را در هر حوزه‌ای که به آن نیازمندند دریافت کنند.
در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم درباره مشاوره آنلاین و مزایای آن صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره این موضوع بیشتر بدانید و با شیوه روان درمانی آنلاین آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
 


مشاوره چیست؟

 
کمتر کسی را پیدا می‌کنید که با معنای روان درمانی آشنا نباشد و نداند که کار روانشناسی و مشاوره دقیقا چیست؟! اما بهتر است یک بار معنای مشاوره را با هم مرور کنیم و به درستی آن را بشناسیم.
اجازه دهید برای فهم بیشتر معنای مشاوره و کاری که انجام می‌هد، ابتدا مثالی را عنوان کنیم. تصور کنید که قرار است یک وسیله بسیار مهم مانند ماشین، طلا، خانه و یا … را خریداری کنید. پیش از هر اقدامی ابتدا چه کاری انجام می‌دهید؟ قطعا با فردی که در زمینه مورد نظرتان تخصص و مهارت و تجربه دارد صحبت و یا در اصطلاح مشورت می‌کنید.
این کار را برای این انجام می‌دهید که بی‌گدار به آب نزنید، حساب‌شده قدم بردارید تا دچار ضرر نشوید و بهترین اقدام را برای آن انجام دهید. به همه این اقداماتی که پیش از انجام هر کار یا خرید و فروش هر کالایی انجام می‌دهید، مشورت کردن می‌گویند. به زبان ساده، شما فردی را به عنوان یک مشاور انتخاب کرده‌اید و از مهارت، تخصص، دانش و تجربه او در زمینه‌ مورد نظرتان بهره‌مند می‌شوید.
کار مشاور دقیقا همین است! مشاور روانشناسی، فردی است که در زمینه روان درمانی و مشاوره روانی به افراد تخصص خود را گرفته است. مشاور می‌تواند خدمات مشاوره آنلاین یا حضوری را در اختیار شما قرار دهد و شما را برای دریافت بهترین درمان یاری کند.
مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری یکی از مهم‌ترین خدمات مشاوره و روان درمانی است که امروزه رشد زیادی داشته است و مشاور می‌توان به کمک یکی از این شیوه‌ها، خدمات خود را ارائه دهد.

فواید تحصیل چیست + بررسی نقش آن در زندگی

 
تاریخچه مشاوره آنلاین روانشناسی

 
شاید برای شما هم جای سوال باشد که مشاوره از راه دور و غیرحضوری، اولین بار توسط چه کسی ابداع شد و چگونه انجام گرفت. نکته جالبی که درباره مشاوره آنلاین یا غیر حضوری وجود دارد این است که این شیوه اولین بار توسط زیگموند فروید و به وسیله ارتباط با مراجعان خود به کمک نامه‌نگاری انجام گرفت.
سال‌ها بعد در سال 1982 که اینترنت تا حد خوبی رشد کرد، گروه‌های خودیاری به این فضا وارد شدند و تلاش کردند که به خوبی فعالیت کنند.
رفته رفته با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و آنلاین شدن بسیاری از فعالیت‌ها، مشاوره آنلاین هم رونق زیادی پیدا کرد و عده بسیاری را به سمت خودش جذب کرد. تلفن‌های همراه تاثیر بسیار زیادی را در رشد مشاوره آنلاین ایفا کرده‌اند و عده زیادی به دلیل وجود این گوشی‌های کوچک، توانسته‌اند سلامت روان خود را پیگیری و بازیابی کنند.
وجود یک تلفن همراه هوشمند و یک خط اینترنت این امکان را به افراد می‌دهد که
 

آیا مشاوره روان درمانی آنلاین مفید است؟

بسیاری از افراد درباره فایده شیوه مشاوره آنلاین سوال می‌کنند و متاسفانه هنوز بسیاری از افراد از فواید آن خبر ندارند. با آگاهی از فواید شیوه مشاوره آنلاین می‌توانید این روش را برای دریافت خدمات روانشناسی انتخاب کنید.
اگر از مزایا و فواید مشاوره آنلاین و روان درمانی غیرحضوری آگاه باشید، بسیار راحت‌تر آن را انتخاب می‌کنید. بنابراین بهتر است از فواید این نوع مشاوره آگاه باشید و سپس دست به انتخاب بزنید.
مهم‌ترین فواید مشاوره آنلاین را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
 

انواع روش های تدریس ابتدایی

ارتباط آسان
 
 

بسیاری از افراد به دلیل تنبلی یا محدودیت برای رفت‌وآمد و مراجعه به کلینیک یا مراکز روان درمانی، از مسیر درمان دور می‌شوند. امکان مشاوره آنلاین باعث آسان‌تر شدن ارتباط افراد با مشاور و درمانگر می‌شود و به این صورت برای سلامت روان خود تلاش بیشتری می‌کند.
 

صرفه‌جویی در وقت 

امکان مشاوره آنلاین می‌تواند بهانه محدودیت زمانی را برای افراد از بین ببرد! با استفاده از این شکل روان درمانی و مشاوره، می‌توانید در هر مکان و شرایطی که حضور دارید، از مشاوره بهره بگیرید. همچنین زمان رفت‌وآمد را برای شما به صفر می‌رساند و به‌خوبی به در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.
 

صرفه‌جویی در هزینه
 

مشاوره آنلاین به صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم منجر می‌شود و زحمت شما را برای پرداخت هزینه جابه‌جایی تا رسیدن به مرکز مشاوره، کم می‌کند.
 

 
دوری از اضطراب قرارگیری در مکان

 
افراد زیادی وجود دارند که تنها در یک فضای خاص احساس امنیت می‌کنند و می‌توانند با خیال راحت صحبت کنند. بنابراین امکان دارد با قرار گرفتن در فضای کلینیک و حضور داشتن مستقیم در کنار روان درمانگر، نتوانند آنچنان که باید، بروز بیرونی داشته باشد. استفاده از امکانات مشاوره آنلاین می‌تواند این چالش را برای فرد به حداقل برساند.
 

بهترین مرکز مشاوره آنلاین

اگر در اینترنت به خوبی جست‌وجو کنید، تعداد زیادی مراکز مشاوره و کلینیک روانشناسی را پیدا می‌کنید که خدمات متفاوت و متنوعی را به شما ارائه می‌کنند. اما نکته بسیار مهم، علاوه بر بررسی پیشینه و سوابق فعالیت‌های آن، این است که این مراکز امکان مشاوره آنلاین را هم داشته باشند. بهترین مرکز مشاوره آنلاین با در اختیار گذاشتن بسترهای ارتباط آنلاین و مجازی، به شما کمک می‌کند که هر آنچه را برایتان راحت‌تر است انتخاب کنید.
برای انتخاب یک مرکز مشاوره آنلاین می‌بایست سابقه کاری و پیشینه آن را همانند مراکز حضوری، حضوری بررسی کرده و رزومه کاری و درمانی درمانگران آن را مطالعه کنید.
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت با دارا بودن بهترین کادر از درمانگران متخصص و حرفه‌ای، انواع خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین و حضوری را به شما ارائه می‌دهد.
بنابراین با ورود به سایت رسمی کلینیک روانشناسی و مشاوره و روانشناسی افق سلامت، می‌توانید این خدمات را انتخاب کرده و برای رزرو وقت مشاوره اقدام کنید.
 

اقتصاد خانواده چیست؟ (بخش دوم)

چند نکته مهم برای انجام مشاوره آنلاین

  1. حتما در قدم اول از اعتبار مرکز روانشناسی و مشاوره آنلاین انتخاب‌شده، مطمئن شوید.
  2. پیش از شروع مشاوره، شکل برقراری ارتباط و سیستمی را که مشاوره از طریق آن انجام می‌گیرد، بپرسید و آماده کنید.    
  3.  به یاد داشته باشید که شیوه مشاوره آنلاین از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با شیوه مشاوره و روان درمانی حضوری ندارد. بنابراین از نظر هزینه، زمان‌بندی و تخصص مشاور و روانشناس، در یک شرایط واحد با شیوه مشاوره حضوری قرار می‌گیرید.
  4. یادتان باشد قبل از شروع جلسات، حتما از کیفیت اینترنت و آنتن‌دهی آن مطمئن شوید.
  5. یک مکان آرام و بدون سروصدا را برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین انتخاب کنید تا حواستان به موارد دیگر پر نشود.
  6. در این شیوه می‌توانید هم مشاوره آنلاین تصویری را انتخاب کنید و هم از شیوه مشاوره تلفنی آنلاین بهره بگیرید. انتخاب این شکل از مشاوره کاملا به خواسته و سلیقه یا شرایط شما بستگی دارد.

 
سخن آخر

مشاوره روان درمانی یکی از نیازهای ضروری و بسیار مهمی است که هر کسی در زندگی خود به آن نیاز دارد. برای رفع این نیاز می‌بایست از یک روانشناس یا مشاور متخصص کمک بگیرید. اگر فرصت مناسب برای مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید شیوه مشاوره آنلاین را انتخاب کنید.
کلینیک مشاوره و روانشناسی افق سلامت از ابتدا تا انتهای مسیر سلامت روان همراه با شماست.  

 

مشاهده متخصصین درمان زوج و خانواده

مشاهده خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا