آموزش و تحصیل

اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم؟

خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آن، دلایل مختلفی دارد. تشخیص و عیب‌یابی این مشکل، فقط بر‌عهده تعمیرکار با‌تجربه است. پس در‌صورتی که نمی‌دانید «اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم» اصلاً نگران نباشید. زیرا با مطالعه این مقاله، با دلایل اصلی روشن نشدن جاروبرقی آشنا خواهید شد و تقریباً امکان برآورد قیمت و نحوه تعمیر جاروبرقی را متوجه خواهید شد. در این مطلب، مشکل روشن نشدن جاروبرقی از پریز تا موتور جاروبرقی بررسی شده است. اگر قصد دارید جلوی این مشکل حاد را بگیرید، این مقاله را مطالعه کنید.

رفع مشکل در پریز برق؛ ساده‌ترین مورد برای بررسی علت روشن نشدن جارو

اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم؟ شاید اولین راه‌حلی که به ذهن همه می‌رسد، بررسی پریز برق است. اگر همیشه برای جارو کشیدن از یک پریز استفاده می‌کردید، بهتر است با بررسی سایر پریز‌ها از سلامت جارو‌برقی خود مطمئن شوید. معمولاً برخی از برند‌های جاروبرقی، سیستمی دارند که با وجود نوسان برق، روشن نمی‌شوند. این مشکل فقط مربوط به جاروبرقی نیست؛ در هنگام تعمیر لباسشویی سامسونگ به دلیل روشن نشدن دستگاه نیز ابتدا اتصالات آن بررسی می‌شود. شما نیز می‌توانید از یک مولتی متر برای اندازه‌گیری ولتاژ ورودی به مدار جاروبرقی اگر پریز‌های برق مشکلی نداشت باید سیم رابط و جریان برق در مدار نیز بررسی شود.

بررسی وضعیت رابط برق و سیم جمع کن

بسیاری از افراد پس از این‌که با مشکل روشن نشدن جاروبرقی خود مواجه می‌شوند، سوال «اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم» ذهنشان را مشغول می‌کند. ولی برای این‌که مشکلی برای دستگاه پیش نیاید که به تعمیر جاروبرقی منجر نشود، باید یک سری نکات را رعایت کنید. برای مثال،‌ هنگام جارو کشیدن نباید دستگاه را با سیم جابه‌جا کنیم. همین کشیدن باعث می‌شود تا با وجود ظاهر سالم سیم، قطعی ایجاد شود. این قطعی، برق را به موتور نمی‌رساند یا با ولتاژ کمتری جابه‌جا می‌کند که موجب روشن نشدن دستگاه خواهد شد.

ایراد در سیم جمع کن نیز یکی دیگر از دلایل روشن نشدن جاروبرقی است. هنگامی که شاخک‌های سیم جمع کن به حلقه گردان متصل نباشد، جاروبرقی روشن نمی‌شود.

کلید روشن خاموش جاروبرقی؛ علت روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر

کلید استارت یا خاموش روشن جاروبرقی، جریان برق به موتور را قطع یا وصل می‌کند. اگر این کلید قدیمی شده باشد یا اتصالی کند، جریان برق به‌درستی منتقل نخواهد شد. همین موضوع، علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی قدیمی است. با تعویض دکمه خاموش روشن و بررسی سلامت مدار، دستگاه شما مجدداً کار خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود برای بررسی و تنظیم مدار به یک فرد متخصص مراجعه کنید. به‌طورکلی، تعمیر لوازم خانگی مستلزم دانش و تخصص است. افرادی که دانش فنی ندارند، نباید به باز کردن دستگاه بپردازند. بسیاری از تعمیر‌کار‌های متبحر می‌توانند عیب‌یابی را دقیق و بدون بروز مشکل بیشتر انجام دهند.

موتور جاروبرقی؛ علت روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر

نحوه استفاده از جاروبرقی در طول عمر آن بسیار نقش دارد. بسیاری از جاروبرقی‌های خانگی، توانایی روشن بودن بیش از نیم ساعت را ندارند. روشن بودن ممتد دستگاه، باعث افزایش دما در موتور و در‌نتیجه نیم‌سوز شدن آن می‌شود و بعد از روشن کردن مجدد آن ناگهان خاموش می‌شود و از کار می‌افتد. برای جلوگیری از این اتفاق باید زمان استراحت یک ربعه برای جاروبرقی در‌نظر بگیرید تا به موتور فشار نیاید.

اگر جاروبرقی روشن میشه ولی مکش نداره؛ بررسی سلامت موتور جاروبرقی

گاهی جاروبرقی روشن می‌شود، اما مکش ندارد یا مکش آن نسبت به گذشته ضعیف شده است. کثیف بودن فیلترهای جاروبرقی یکی از دلایل مکش نداشتن است. برای رفع این مشکل باید مطمئن شوید که فیلترها تمیز هستند و درست سر جای خود قرار گرفته اند. همچنین، پر شدن یا پاره بودن کیسه جاروبرقی نیز یکی از عواملی است که باعث مکش نداشتن یا ضعیف شدن مشکل می‌شود.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی هنگام کار چیست؟

اگر هنگام کار با جاروبرقی به‌طور ناگهانی دستگاه قطع شود، احتمالاً مشکل آن از موتور است. تمام شدن زغال جاروبرقی، ایراد در مدار، ترموستات و موتور، از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی است. حال اگر جاروبرقی شما مانند سابق مکش و قدرت ندارد، ابتدا باید کیسه جاروبرقی را بررسی کنید. کیسه جاروبرقی دائمی یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش مکش و قدرت موتور دستگاه است. با تخلیه به موقع آن و استفاده از کیسه جاروبرقی مناسب با برند، طول عمر دستگاه خود را تضمین خواهید کرد.

همچنین، قطعه‌ای در جاروبرقی قرار دارد که قدرت دور موتور را تنظیم می‌کند. این قطعه به نام دیمر شناخته می‌شود. اگر ایرادی در دیمر ایجاد شود، دستگاه از کار می‌افتد و روشن نمی‌شود. به‌طور‌کلی، برای عیب‌یابی دقیق مشکل روشن نشدن جاروبرقی و برای راهکار نهایی سوال «اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم؟» پیشنهاد می‌کنیم تا کار را به یک تعمیر‌کار معتمد بسپارید.

تعمیر انواع برند جاروبرقی را با خیالی آسوده به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مقاله سوال «اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم» را به‌طور‌کامل بررسی کردیم. هنگامی که جاروبرقی شما روشن نمی‌شود باید از پریز تا موتور را بررسی کنید. بهتر است کار‌های فنی و حساس، مانند بررسی مدار دستگاه‌های برقی را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

تعمیر آنلاین با تیم متخصص، انواع برند‌های جاروبرقی را با ارزان‌ترین قیمت ممکن و با قطعات اورجینال تعمیر می‌کند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات تعمیر آنلاین، وارد سایت tamironline.com شوید و برای دریافت مشاوره و ثبت درخواست با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

چگونه در دوران شیردهی با استرس مقابله کنیم؟ + چه علامتی در کودک نشان دهنده ی استرس مادر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا