آموزش و تحصیل

۵ کاری که خانواده‌های سالم انجام میدهند.

عادات سالم برای حفظ سلامت بدن ما مهم هستند. چاقی دوران کودکی شوخی نیست. کودکانی که تغذیه ضعیفی دارند بیشتر احتمال دارد:

 در مدرسه بد عمل کنند

 ابتلا به دیابت، آسم، فشار خون بالا و تعداد زیادی از مشکلات سلامتی دیگر

عزت نفس پایینی داشته باشید و از همه بدتر

 در سنی بسیار زودتر از همسالان خود که از سلامتی آگاه هستند می میرند

یکی از مهم ترین کارهایی که به عنوان والدین  می توانید انجام دهید قرار دادن خانواده خود در رژیم غذایی مناسب و مسیر ورزش است. خانواده ای که در کنار هم سالم هستند در کنار هم می مانند.در اینجا به پنج عادتی که خانواده های سالم به آن عادت کرده اند آورده شده است. ممکن است بخواهید اهداف شخصی خود را برای اضافه کردن آنها به روال خانواده خود تعیین کنید.

-صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند:

فرقی نمی‌کند بچه‌های شما پنج ساله باشند یا پانزده ساله عادت کردن به زود از خواب بیدار شدن همزمان باعث می‌شود ساعت درونی‌تان با ریتمی سالم ارتباط برقرار کند. قرار دادن بدن در یک برنامه خواب مشخص هفت روز در هفته، 365 روز در سال، انرژی، استقامت ذهنی بیشتری به شما می‌دهد و زندگی طولانی‌تری را به همراه دارد. الگوی خود باشید و به فرزندان خود الگوی خواب هشت ساعته شبانه بدهید و هر روز صبح به آنها یک صبحانه سالم و خوشمزه بدهید. کودکانی که به خوبی استراحت می کنند عموماً کودکان سالمی هستند که انتخاب های بهتری انجام می دهند.

هنگام مصرف موادغذایی انتخابی آگانه دارند:

برخی از قوانین اساسی را در نظر بگیرید و از فست فود استفاده نکنید، هر وعده غذایی باید سبزیجات، پروتئین و غلات داشته باشد و غذا خوردن در بیرون از خانه فقط می تواند مثلاً یک بار در هفته اتفاق بیفتد. درگیر کردن کل خانواده در فرآیند تصمیم‌گیری شام لذت بخش است و در عین حال سلامتی را در اولویت قرار می‌دهد. حتماً سعی کنید غذاهای خانگی بپزید و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.

چگونه مطمئن شویم که کودک به عینک نیاز دارد یا خیر؟

همکاری داشته باشید:

چه قصد دارید هفته ای یک بار به کوهنوردی بروید یا به صورت خانوادگی در کلاس کاراته شرکت کنید باید ورزش را به یک فعالیت گروهی تبدیل کنید. یک راه عالی برای ایجاد این عادت این است که کل خانواده را بیدار کنید و هر روز صبح با هم برای دویدن (یا پیاده روی) به پارک بروید. ثابت شده است که ورزش صبحگاهی استرس را کاهش می دهد و انرژی را افزایش می دهد و هر روز احساس خوبی در کنار هم بودن شما را آغاز می کند. ورزش کردن برای سلامت روان شما نیز عالی است زیرا استرس را از بین می برد. فعال بودن برای رشد سالم کودکان بسیار مهم است.

از کنار هم بودن لذت ببرید:

فقط به این دلیل که سلامت خانواده خود را در کنار هم تامین می کنید به این معنی نیست که باید در مورد آن بد رفتار کنید. هفته ای یک بار برای شبی برنامه ریزی کنید که همه بتوانند از آن لذت ببرند. شاید «شنبه‌های یکشنبه»، زمانی که به‌صورت خانوادگی فیلمی را تماشا می‌کنید و میان‌وعده شبانه‌ای از فیلم خانوادگی سالم تهیه می‌کنید. یا «چهارشنبه‌ها»، زمانی که دو ساعت تلویزیون و یک غذای راحت سالم (اما دلپذیر) میل می‌کنید. قرار دادن خانواده‌تان در روال گذراندن یک زمان معین شده با هم شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند.از مهارت های فرزندپروری مثبت خود استفاده کنید و بهترین ها را در فرزندان خود ببینید. از این فرصت استفاده کنید و به فرزندتان نشان دهید که با آنها وقت می گذراند و انجام کارهای سرگرم کننده با هم برای شما مهم است. افزایش تعامل والدین و فرزند برای ایجاد پیوندهایی که شما را در زمان‌های سخت عبور می‌دهد مهم است.

چگونه رضایت و محبت همسرمان را کسب کنیم؟ (بخش اول)

راه رفتن و صحبت کردن:

با بردن کودکان خود به پیاده‌روی می‌توانید الگویی از زندگی سالم برای آنها باشید. می توانید به آنها در مورد محیط اطرافشان آموزش دهید یا بهتر است با هم در مورد طبیعت بیاموزید. تلفن خود را کنار بگذارید و در هوای تازه نفس بکشید و دیدگاه روشنی در مورد مصرف رسانه و زندگی خود داشته باشید. آزادی گذراندن وقت در طبیعت را بیابید و همچنین متوجه خواهید شد که والدینی متناسب‌تر و توجه‌تر هستید.

منبع:

familyfocusblog.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا