آموزش و تحصیل

میشه توی لباسشویی وایتکس ریخت؟

به نظر شما آیا می‌توانیم از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ آیا مواد سفیدکننده قوی مانند وایتکس آسیبی به ماشین و لباس‌ها نمی‌رسانند؟ این سوال‌ها ذهن بسیاری از افرادی را که با ماشین لباسشویی سروکار دارند، به خود مشغول کرده است. ترکیبات موجود در وایتکس خاصیت خورندگی دارند و استفاده بیش از حد آن‌ها به ماشین و لباس‌ها آسیب وارد می‌کند. در ادامه این مقاله به سوال «میشه توی لباسشویی وایتکس ریخت» پاسخ می‌دهیم و شما را با اصول استفاده از این ماده شوینده آشنا می‌کنیم. اگر تا انتهای مطلب پیش رو همراه ما باشید، هیچ ابهامی درباره استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی برای شما باقی نخواهد ماند.

استفاده از وایتکس در لباسشویی؛ مهم‌ترین عامل زنگ زدن قطعه‌های دستگاه

هیپوکلرید موجود در وایتکس با دیگ استیل و سایر بخش‌های فلزی ماشین لباسشویی واکنش می‌دهد و باعث زنگ‌زدگی و پوسیدگی قطعه‌های دستگاه می‌شود؛ بنابراین استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. پودرهای سفیدکننده موجود در بازار قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و آسیبی به لباسشویی وارد نمی‌کنند. شما می‌توانید این پودرها را جایگزین وایتکس کنید یا لباس‌ها را با دست بشویید. البته هنگام استفاده از وایتکس حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا آسیبی به پوست دست و ریه شما وارد نشود.

در بخش‌های بعدی به نحوه استفاده از این ماده در لباسشویی خواهیم پرداخت. اگر با طرز استفاده صحیح از ماشین و سایر لوازم برقی منزل آشنا نباشید، به‌طورمداوم به متخصصان تعمیر لوازم خانگی نیاز پیدا خواهید کرد.

محل ریختن وایتکس در ماشین‌های لباسشویی قدیمی و جدید

اکنون متوجه شدیم که میشود توی لباسشویی وایتکس ریخت؛ پس باید با نحوه استفاده درست از آن نیز آشنا شویم. اغلب ماشین‌های لباسشویی محفظه مخصوصی برای وایتکس دارند. محل ریختن وایتکس در لباسشویی ال جی، سامسونگ، دوو و سایر برندها باتوجه‌به مدل آن‌ها متفاوت است؛ اما پیدا کردن این محفظه کار دشواری نیست. وایتکس را کمی با آب رقیق کرده و آن را از محل مخصوص وارد لباسشویی کنید.

اگر لباسشویی شما قدیمی است و جایی برای ریختن وایتکس ندارد، ماده سفیدکننده رقیق‌شده را مستقیم روی لباس‌های در حال شست‌وشو بریزید. حتما وایتکس را رقیق کنید، زیرا برخورد مستقیم آن با لباس‌ها به بافت آن‌ها آسیب می‌زند. هیچوقت وایتکس را از محفظه مخصوص پودر یا مایع وارد ماشین لباسشویی نکنید؛ زیرا این کار باعث زنگ‌زدگی و ایجاد اختلال در قطعات داخلی دستگاه می‌شود.

بهترین نوع وایتکس برای لباسشویی؛ کلردار یا اکسیژن‌دار؟

این مواد سفیدکننده به دو نوع وایتکس اکسیژن‌دار و وایتکس کلردار تقسیم می‌شوند. وایتکس‌های اکسیژن‌دار، خاصیت سفیدکنندگی و تمیزکنندگی دارند و حتی برای لباس‌های رنگی نیز مناسب هستند. وایتکس کلردار قدرت ضدعفونی‌کننده بسیار بالا و بوی نامطبوعی دارد. همچنین این ماده گزینه خوبی برای سفید کردن پارچه و سطوح به شمار می‌رود.

بهتر است از وایتکس‌های ملایم در لباسشویی استفاده کنید. البته این به نوع پارچه شما نیز بستگی دارد. وایتکس اکسیژن‌دار برای الیاف‌های طبیعی و پارچه‌های نازک مناسب‌تر است. وایتکس‌های کلردار قدرت بالایی دارند؛ اما خاصیت خورندگی آن‌ها نیز بیشتر از وایتکس اکسیژن‌دار است و باعث پوسیدگی و زنگ‌زدگی قطعه‌های داخلی لباسشویی می‌شود؛ ازاین‌رو به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز پیدا خواهید کرد. آیا می‌شود برای همه لباس‌ها از وایتکس استفاده کرد؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

برای چه لباس‌هایی می‌توان از وایتکس استفاده کرد؟

استفاده از سفید کننده لباس برای لباسشویی کاملا به نوع پارچه بستگی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از وایتکس برای شست‌وشوی کلیه لباس‌های سفید بلامانع است و آسیبی به پارچه وارد نمی‌کند؛ اما لباس‌هایی از جنس پشم، ابریشم، چرم و موهر هرگز نباید با وایتکس شسته شوند. این پارچه‌ها بسیار حساس هستند و بافت آن‌ها در برخورد با وایتکس از بین خواهد رفت.

میزان وایتکس مورداستفاده به حجم لباس‌های شما بستگی دارد. البته معمولا سه چهارم پیمانه از این ماده سفیدکننده توانایی تمیز کردن حجم بالایی از لباس را دارد. برای شست‌وشو کافی است مقداری وایتکس را داخل لباسشویی بریزید و لباس‌ها را با دور متوسط بشویید. محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی دوو، بوش، پاکشوما و برندهای دیگر کاملا مشخص است.

https://lh3.googleusercontent.com/iybku40qYWTy2m6qrj_0J7IBnkFaDtgrz535A9ojaRdQBCx5g8HhSCR5lyJC_y6babeP8ilrZ8APAHeq3gLY1BU30PnaH1RrIa_Aok-fxZ0RufmoV1nXxH03JGqmUZki0C7NGanqa-_N8bgihCrO400

پیش از استفاده از وایتکس در لباسشویی به این نکات توجه کنید

پیش از استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی بهتر است به برخی نکات مهم توجه کنید تا کمترین آسیب به ماشین و لباس‌ها وارد شود. همچنین استفاده غیراصولی از این ماده سفیدکننده برای سلامتی نیز ضرر دارد.

  • در ابتدا برچسب مراقبتی لباس‌ها را با دقت مطالعه کنید. در این برچسب کلیه اطلاعات مربوط به شست‌وشو در اختیار شما قرار گرفته است. برخی لباس‌ها به هیچ وجه نباید با وایتکس شسته شوند.
  • از ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی جدا خودداری کنید. واکنش‌های شیمیایی این دو ماده هم به ماشین و هم به لباس‌ها آسیب می‌زند.
  • ریختن جوهر نمک در ماشین لباسشویی و استفاده همزمان آن با وایتکس اصلا توصیه نمی‌شود. جوهر نمک نیز مانند وایتکس یک پاک‌کننده قوی است و اغلب برای جرم‌گیری به کار می‌رود.
  • هنگام شست‌وشو دمای آب را بالاتر از حد معمول تنظیم کنید؛ زیرا سفیدکننده‌ها در دمای بالا اثرگذاری بیشتری دارند.
  • زمان شست‌وشو با وایتکس نباید بیش از پنج دقیقه باشد. مقاوم‌ترین پارچه‌ها نیز در مدت زمان طولانی آسیب می‌بینند.

پس از اتمام شست‌شوی لباس، ماشین لباسشویی را چندین مرتبه آب‌کشی کنید و مطمئن شوید که وایتکس داخل دیگ یا روی لاستیک‌های در باقی نمانده باشد.

استفاده بیش از حد از سفیدکننده‌های قوی مانند وایتکس، به اجزای لباسشویی آسیب می‌زند. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد لباسشویی خود، فورا به مرکز تعمیرات لباسشویی بوش، ال جی، سامسونگ یا برند اصلی دستگاه خود مراجعه کنید.

https://lh6.googleusercontent.com/4VAkeBciM8gvWrYyt384FpwuSrsVDPPT_vebTwRcst-v2G7sL_5VG5G6FHfJZ1hHzGmwqyup2Ls5nVY6LKBfx-ClTnjGRiOT8vE7XLkpkt9RDCR2AjtllxAAHxMmdvrgHgnUbHJCzyGssiYtPZV4vwY

تعمیر تخصصی لوازم برقی منزل خود را به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مقاله به سوال «میشه توی لباسشویی وایتکس ریخت؟» پاسخ دادیم و کلیه جوانب استفاده از وایتکس در لباسشویی را بررسی کردیم. به یاد داشته باشید که نباید در مصرف این سفید کننده لباس برای لباسشویی زیاده‌روی کنید. در غیر این صورت آسیب شدیدی به ماشین وارد می‌شود.

تعمیر آنلاین با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در تعمیر قطعات لوازم برقی منزل، در تلاش است تا بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتریان خود عرضه کند. اگر کوچک‌ترین مشکلی برای لوازم برقی شما پیش آمد، با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان تعمیر آنلاین فورا در محل حاضر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه و مطالعه مقاله‌های کاربردی وارد سایت تعمیر آنلاین به آدرس tamironline.com شوید.

چگونه به کودکان بیاموزیم که از محیط زیست حفاظت کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا